آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۸۲
توسعه
۸
حمل و نقل

انتقاد از بی برنامگی عربستان در انتقال حجاج

معاون وزیر راه و ترابری از عملکرد ضعیف عربستان در عملیات انتقال حجاج به کشور انتقاد کرد و گفت: تاخیرات پروازهای حجاج عمدتا به عدم برنامه ریزی مناسب مسئولان هواپیمایی این کشور مربوط می شود. رضا نخجوانی با ابراز نارضایتی از نحوه عملکرد طرف سعودی در عملیات بازگشت حجاج ایرانی، گفت: باوجود پیگیری های مستمر مسئولان ایرانی در چندین ماه گذشته برای مشخص کردن ظرفیت پروازها به سمت ایران، مجموعه هواپیمایی سعودی همکاری لازم را با ما انجام ندادند.معاون وزیر راه و ترابری تاکید کرد: علاوه بر این، مقامات عربستان در برنامه ریزی و سازماندهی ترمینال های خود نیز نتوانستند موفق عمل کنند که این باعث تاخیرات طولانی مدت و در نتیجه نارضایتی تمامی حجاج در کشور عربستان را به وجود آورد.

محدودیت واردات شناور های مسافری کاسته شود

علی جهان دیده با توجه به این که اسکله مسافری شهید حقانی در بندرعباس بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و بزودی به بهره برداری می رسد، با بیان این که جان مسافران بسیار مهم است و هر ساله با شناورهای ناایمن افراد زیادی صدمه می بینند گفت: محدودیت واردات شناورهای مسافری کاسته شود. وی با اشاره به مصوبه ریاست جمهوری مبنی بر این که هیچ شرکتی حق سفارش و خرید کشتی از خارج از کشور را ندارد، گفت: خرید پنج فروند شناور مسافری قبلا مصوبه هیات دولت را داشته و جدا از این مصوبه جدید اجرایی می شود.

رشد 8 درصدی جابه جایی مسافران ریلی

میزان مسافران جابه جا شده در 8 ماهه امسال 19 میلیون و 308 هزار نفر بود که این رقم در هشت ماه سال گذشته 17 میلیون و 921 هزار نفر گزارش شده است.غلامرضا میلانلو، مدیر کل سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی از رشد هشت درصدی جابه جایی مسافر در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد.