آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۸۲
ایران زمین
۲۳
مسافران، هوا، راه ها وشهرها

بارش باران در سراسر کشور

بررسی نقشه های پیش یابی فعالیت سامانه بارشی را طی امروز علاوه بر نیمه غربی در نیمه شرقی نشان می دهد. بنابراین امروز در نیمه شرقی بارش باران، برف، وزش باد، گاهی رعد و برق و در پاره ای نقاط تگرگ پیش بینی می شود. برای نیمه غربی بارش باران و برف ادامه دارد و بتدریج از اواخر امروز از شدت بارش کاسته می شود. لازم به ذکر است در این مدت بارش در نیمه جنوبی افزایش می یابد. فردا برای استان های واقع در نوار شمالی و نوار شرقی، بارش باران، برف پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود و از بعدازظهر پنجشنبه سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد.

بارش نیم متری برف در گردنه اسالم به خلخال

ارتفاع برف در گردنه اسالم به خلخال در محور تالش به اردبیل به حدود نیم متر رسید. در سایر گردنه های استان شامل اشکورات، لونک به دیلمان و سایر نقاط کوهستانی استان نیز 5 تا 15 سانتیمتر برف بر زمین نشسته است. در حال حاضر عبور و مرور خودروها از مناطق کوهستانی استان گیلان فقط با استفاده از زنجیر چرخ و رعایت تدابیر ایمنی امکانپذیر است و رانندگان بایستی غذا و پوشاک گرم به همراه داشته باشند.

وضعیت راه ها

محور هفتگل اهواز در استان خوزستان از ساعت 20 مورخه 16 آذر ماه به علت آبگرفتگی محور برای تردد کلیه وسایل نقلیه تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

پلیس راه راهور ناجا اعلام کرد: در زمان انسداد این محور تردد وسایل نقلیه از مسیر هفتگل- رامهرمز- بهبهان- سه راهی جایزان- امیدیه- ماهشهر- محور آزادراه خلیج فارس- اهواز و بالعکس انجام خواهد گرفت.

محوراهواز- ماهشهر واقع در استان خوزستان نیز به دلیل بارش شدید باران و آسیب دیدگی بخشی از راه حد فاصل غیزانیه2- سه راهی کوپال از ساعت 12 مورخ 16 آذرماه تا اطلاع ثانوی بسته است، رانندگان باید برای تردد از محور هفتگل- نمره یک- رامهرمز استفاده کنند.

همچنین براثر بارش سنگین برف راه های ارتباطی 13 روستای شهرستان مشکین شهر مسدود شد. بارش برف موجب کندی عبور و مرور خودروها در محورهای مواصلاتی این شهرستان نیز شده است. مرکز کنترل ترافیک

پلیس راه با شماره تلفن 88255555 به طور شبانه روز پاسخگوی وضعیت راه های کشور (جوی و ترافیکی) و یا امداد رسانی احتمالی به همه هموطنان است.