آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۸۲
ورزش
۲۴

انتخاب مرد سال فوتبال جهان3 بارسایی و 2 رئالی کاندیدا شدند

فیفا دیروز اسامی 5 کاندیدای نهایی تصاحب عنوان مرد سال فوتبال جهان را اعلام کرد و تمامی 5 سهمیه ممکن را به دو باشگاه بزرگ اسپانیایی بارسلونا و رئال مادرید اختصاص داد. از 5 فرد کاندیدا 3 بازیکن از بارسا می آیند که لیونل مسی آرژانتینی و ژاوی هرناندز و آندرس اینی یستا اسپانیایی هستند و دو نفر هم پیراهن رئال را به تن دارند که کریستیانو رونالدو پرتغالی و کاکای برزیلی هستند. بین این 5 نفر مسی 23 ساله و چپ پا از بیشترین شانس برای تصاحب این عنوان برخوردار است. وی اخیرا جایزه معتبر توپ طلای فوتبال اروپا را هم تصاحب کرده است. سال پیش کریستیانو رونالدو این عنوان را کسب کرد اما وی خردادماه با پیراهن تیم سابق خود منچستر یونایتد بازی فینال جام قهرمانان باشگاه های اروپا را 0-2 به بارسلونا واگذار کرد.

فهرست 5 نفره فوق براساس آرای سرمربیان و کاپیتان تیم های ملی کشورهای مختلف جهان استخراج شده و بر مبنای نظرات همین افراد، بازیکن برتر نیز روز 21 دسامبر در مراسمی در مقر فیفا در شهر زوریخ سوئیس معرفی خواهد شد.

در قسمت زنان نیز کریستین و مارتا از برزیل، اینکاگرینگز و بیرگیت پرینز از آلمان و کلی اسمیت از انگلیس کاندیدای این عنوان شده اند. در مراسم فیفا در زوریخ علاوه بر معرفی فرد فاتح از میان نفرات فوق قسمت های تازه دیگری هم به شرح ذیل اجرا و رویت خواهد شد:

تیم منتخب سال در پست های 11 گانه که با همت مشترک و تلاش توامان فیفا و اتحادیه فوتبالیست های حرفه ای جهان (Fifpro) گزینش شده و بیش از 50 بازیکن در آن مشارکت جسته اند، در این شب معرفی خواهد شد.

جایزه پوشکاش به احترام فرانس پوشکاش ستاره و کاپیتان دهه 1950 و ابتدای دهه 1960 فوتبال مجارستان و دومین گلزن برتر تاریخ مسابقات ملی جهان به بازیکنی که زیباترین گل را در طول سال رو به پایان زده باشد، اهدا خواهد شد.