آرشیو چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۱۲۸
حوادث
۱۱

دستگیری کلاهبردار میلیاردی پس از چهار سال

گروه حوادث: مرد میانسالی که از بیش از 100 نفر از شهروندان کلاهبرداری های چندین میلیون تومانی کرده است پس از چهار سال فرار دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ما، از چهار سال قبل با طرح شکایت نماینده حقوقی چند بانک دولتی در شعبه سوم دادسرای ناحیه رسالت تهران از مردی 40ساله به نام محمدرضا که با جعل اسناد ملکی متعلق به دیگران به نام خود و اخذ وام های میلیارد تومانی متواری شده است پرونده یی باز شد. کارآگاهان آن زمان، تحقیقات خود را از شعب محل اخذ تسهیلات آغاز کردند و مشخص شد محمدرضا چند سالی در زمینه ساخت و ساز در شهرک های اطراف کرج فعالیت داشت و اسناد جعل شده توسط وی متعلق به افرادی است که او برای مشارکت با آنها قرارداد کاری منعقد و از آنان نیز کلاهبرداری کرده است. یکی از شاکیان به کارآگاهان توضیح داد: «من ملکی کلنگی در اطراف کرج داشتم و پس از توافق و قرارداد با محمدرضا قرار شد وی 9 واحد آپارتمان در ملک من بسازد و 50 درصد از واحدها را به من تحویل دهد اما پس از اینکه طبق قرارداد سه دانگ ملک را به نام او ثبت کردم با گرفتن سند از من به بهانه اخذ پایان کار و تفکیک سندهای آپارتمان های نوساز ضمن فروش واحدها به دیگران، با سپردن سند به بانک و جعل آن به نام خود از بانک وام کلانی گرفت و سند مرا گرو گذاشت و اقساط را هم نپرداخت.»

شاکی دیگر که مردی 35ساله است نیز گفت: «من قرارداد کاری درباره ساختمان سازی با متهم داشتم و به عنوان اسکلت کار بالغ بر 40 میلیون تومان برایش کار کردم اما وی 12 میلیون تومان به من بدهکار بود و متواری شد.» مرد دیگری که آپارتمانی را به قیمت 39 میلیون تومان از متهم پیش خرید و در سال 83 مبلغ 20 میلیون تومان به وی پرداخت کرده اما خانه یی تحویل نگرفته بود نیز خواستار دستگیری امیرحسین شد.

در مدت زمان کوتاهی 65 نفر از مالباختگان که در هفت مجتمع مسکونی در مهرشهر، گلشهر و مهرویلای کرج از متهم آپارتمان پیش خرید یا محمدرضا اسناد ملکی آنان را جعل کرده و باعث ضررشان شده بود، شناسایی شدند اما ردی از متهم به دست نیامد تا اینکه بالاخره او چند روز قبل در اتوبان شهید چمران متوقف و دستگیر شد و اعتراف کرد چندین میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است. در حال حاضر تحقیقات از متهم ادامه دارد.