آرشیو یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۹۱
اجتماعی
۴

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش اعلام کرد

ممنوعیت اخذ شهریه در مدارس هیات امنایی

تلقی این که مدارس هیات امنایی به دنبال گرفتن شهریه از مردم هستند، تصور اشتباهی است و عملا اخذ شهریه از دانش آموزان تخلف محسوب می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان این مطلب گفت: بر اساس آئین نامه مدارس هیات امنایی، گرفتن شهریه ممنوع است، اما اولیا می توانند به صورت دلخواه کمک هایی به مدرسه داشته باشند.

فرشاد ابراهیم پور افزود: هدف از هیات امنایی شدن مدارس، مشارکت علمی، فکری، عاطفی و فرهنگی اولیا در اداره مدرسه و در مرتبه بعدی مشارکت اقتصادی است. وی خاطرنشان کرد: از سال 88 1387 تاکنون تعداد مدارسی که به شیوه هیات امنایی اداره می شوند. 857 مدرسه در سراسر کشور بود که بر طبق آمار، این تعداد در سال جاری به یک هزار و 410 مدرسه رسیده است.

ابراهیم پور شرایط مدارس برای هیات امنایی شدن را بر اساس آئین نامه مدارس دولتی دانست و افزود: مدارس دولتی می توانند به صورت هیات امنایی اداره شوند. به این صورت که شورای مدرسه به اداره آموزش و پرورش درخواست خود را ارائه می کند و در نهایت شورای آموزش و پرورش منطقه یا شهرستان باید آن را تصویب کند.

وی با اشاره به فرایند تبدیل مدرسه عادی به مدرسه هیات امنایی گفت: فرایند تبدیل مدارس دارای شرایط خاصی است. یعنی این مدارس باید مستقل و یک نوبته باشند، مدرسه در فعالیت های آموزشی و تربیتی فعال باشد، مدیر مدرسه و انجمن اولیا و مربیان و شورای مدرسه از روحیه مشارکت پذیری برخودار باشند، ساکنان منطقه آمادگی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و شرایط پذیرش این مورد را داشته باشند و فضای آموزشی، فیزیکی و امکانات مدرسه از قبیل کتابخانه، آزمایشگاه، سالن ورزشی و غیره مناسب باشد.