آرشیو چهارشنبه ۲ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۷۶
بازار موبایل
۲۷
آن سوی آب

تلفن های همراه باعث سرطان سینه می شود

مطالعات جدید نشان داده تلفن های همراه باعث بروز سرطان سینه در خانم ها می شود. از این رو کارشناسان هشدار داده اند خانم های آبستن این دستگاه ها را در نزدیکی سینه خود قرار ندهند.

این مطالعات که توسط محققان دانشگاه Communication Limited در آکرای غنا انجام شده، نشان داده تلفن های همراه باعث ناباروری در مردان می شود. از این رو کارشناسان هشدار داده اند مردان از گذاشتن تلفن های همراه داخل جیب شلوارشان خودداری کنند. تلفن همراه نوآوری جدیدی است که همراه سود، زیان هایی هم دارد.

محققان دانشگاه Communication Limited در تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده اند اعلام کردند تلفن های همراه روی سلامتی جنسی مخصوصا در مردان تاثیر می گذارد و باعث تغییراتی در اسپرم آنها می شود.

این محققان همچنین اعلام کرده اند مکالمه بیش از 10 تا 15 دقیقه، روی مغز تاثیر می گذارد و ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلاتی همچون تومور مغزی شود. به گفته کارشناسان، گرمای تلفن همراه حتی می تواند پمپ بنزین را به آتش بکشد. بنابراین به رانندگان توصیه می شود هنگام بنزین زدن این دستگاه ها را از خود دور کنند.

محققان این دانشگاه همچنین به مادران آبستن توصیه می کنند تلفن های همراه را در نزدیکی سینه خود قرار ندهند. زیرا این دستگاه ممکن است باعث عوارضی همچون سرطان سینه شود. براین اساس توصیه می شود تا حد امکان از این دستگاه ها کم استفاده شود و داخل جیب لباس گذاشته نشود.