آرشیو چهارشنبه ۲ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۷۶
بازار دیجیتال
۲۵
روی خط -

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات خبر داد

خطوط سرویس های تلفن ثابت، سیار و اینترنت یکپارچه می شود

به گفته عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، با اجرای طرح شبکه های نسل جدید (NGN) مشترکان به جای استفاده از چند خط ارتباطی و مخابراتی، تنها با یک خط ارتباطی، سرویس های تلفن ثابت، تلفن همراه و دیتا (اینترنت) را یکجا و به صورت متمرکز دریافت می کنند.

به گزارش ایسنا، ناصر یوسف پور درباره شبکه های نسل آتی (NGN) اظهار کرد: در حال حاضر مشترکان برای دسترسی به تلفن ثابت همراه و دیتا نیازمند چندین خطوط مختلف ارتباطی هستند و هر یک از این سرویس ها با مسیرهای مختلف در اختیار مشترکان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران همواره در جهت ارائه خدمات نوین گام برداشته و حرکت کرده است، سرویس NGN را یکی از خدمات نوین مخابرات ایران دانست و افزود: اقداماتی برای اجرای آزمایشی این طرح برای روشن شدن نقاط احتمالی مبهم و بهره گیری مناسب از دانش متخصصان داخلی و سیستم صورت گرفته است.

یوسف پور از اجرای آزمایشی طرح NGN در حداقل سه استان کشور در اوایل سال آینده خبر داد و گفت: این طرح پس از عبور از مراحل آزمایشی در 30 استان کشور ارائه می شود.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای طرح NGN برای اتصال به شبکه های مخابراتی و ارتباطی دیگر نیازی به سامانه ها و مسیر های گوناگون نخواهیم داشت، تصریح کرد: شبکه های نسل آتی ارزش افزوده بالایی دارند و مشترکان می توانند از یک خط ارتباطی به چندین مسیر مورد دلخواه در بحث ارتباط تلفنی و دیتا متصل شوند.

یوسف پور اظهار کرد: NGN پهنای باند بالایی را در اختیار مشترکان خواهد گذاشت و ضمن اینکه تجهیزات این شبکه ها نسبت به سیستم های فعلی فضای کمتری را اشغال می کنند و از نظر انرژی نیز صرفه جویی بهتری دارند، اجرای طرح شبکه های نسل آتی برای مردم هزینه ای در پی نخواهد داشت.