آرشیو چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۴۶
اخبار کشور
۳

متکی: به یاوه گویی انگلیس با تودهنی پاسخ می دهیم

وزیر خارجه کشورمان در واکنش به دخالت های انگلیس در حوادث چند روز اخیر ایران تاکید کرد اگر این کشور به یاوه گویی هایش پایان ندهد، تودهنی خواهد خورد.

منوچهر متکی در کنفرانس خبری مشترک به همراه وزیر خارجه سومالی، در خصوص دخالت های انگلستان در حوادث اخیر از جمله روز عاشورا، گفت: اگر انگلیس به یاوه گویی هایش پایان ندهد تودهنی خواهد خورد.

وی افزود: اظهارات سخیف برخی مقامات خارجی گویای پرونده ننگین آنها در تعاملات متناقض و متضادشان است.

وزیر خارجه خطاب به این کشورها اظهار داشت: ما پرونده هایتان را هنوز خیلی باز نکرده ایم که بگوییم در کجا چه کار می خواهید بکنید و نقشه های پشت پرده شما چیست، اما خوشبختانه ملت ها دقیق در حال متوجه شدن هستند.

سفیر انگلیس در تهران به وزارت خارجه احضار شد

سفیر انگلیس در تهران در اعتراض به دخالت های این کشور در امور داخلی ایران دیروز به وزارت خارجه کشورمان احضار شد.

به گزارش فارس،»سایمون گس«دیروز به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران از سوی»دلفی«معاون مدیرکل اروپای غربی و رئیس اداره اول غرب اروپا در خصوص دخالت های این کشور در امور داخلی کشورمان به وی ابلاغ شد.

تکذیب ادعای تغییر نام خیابان ایران در صنعا

مقامات وزارت خارجه یمن ادعای تغییر نام خیابان ایران در صنعا را کذب محض خواندند. منابع رسانه ای در یمن اعلام کردند که مقامات وزارت امور خارجه این کشور در پاسخ به ساال خبرنگاران در خصوص شایعه تغییر نام خیابان ایران در صنعا گفتند: نام خیابان ایران در صنعا هیچگاه تغییر نکرده و ادعاهای برخی رسانه ها در این باره کذب محض است.