آرشیو شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۴۸
ورزشی - اخبار کشور
۱۳

پیکر دکتر حسینی چهره ماندگار کشور در شیراز تشییع شد

پیکر پروفسور دکتر سیدعلی اکبر حسینی چهره ماندگار کشور و استاد دانشگاه شیراز صبح پنجشنبه در شیراز تشییع شد.

به گزارش ایرنا، در مراسم تشییع پیکر این استاد دانشگاه شیراز حجت الاسلام محمد شریفانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگا ه های استان فارس گفت: مرحوم دکتر حسینی شخصیتی وارسته و متواضع و همواره منتظر نقد دوستان بود و وصیت کرده بود بین مردم دفن شود.

در این آیین آیت الله اسدالله ایمانی امام جمعه شیراز بر پیکر پروفسور حسینی نماز خواند و پس از آن پیکر این چهره ماندگار کشور برای خاکسپاری به زادگاهش در یکی از روستاهای کرمان منتقل شد.

پروفسور دکتر سیدعلی اکبر حسینی سروری در سال 1308 در یکی از روستاهای کرمان به دنیا آمد. وی لیسانس فرهنگ اسلامی را از دانشکده الهیات دانشگاه تهران در سال 1339 با احراز رتبه اول، فوق لیسانس را در رشته روان شناسی تربیتی و دکترا را در رشته تعلیمات متوسطه در دانشگاه دولتی ایندیانا در ایالات متحده آمریکا در سال 1345 اخذ کرد.

پروفسور حسینی در سال 1345 به استخدام دانشگاه شیراز درآمد و در سال 1355 به مقام استادی رسید.

وی عضو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، عضو انجمن ایرانی تعلیم و تربیت، مدرس برجسته دانشگاه شیراز در سال 1370، استاد نمونه دانشگاه شیراز در سال 1373، استاد نمونه کشور در سال 1376، پژوهشگر نمونه فارس در سال 1379، برنده جایزه اول مرکز جهانی زندگینامه دانشمندان وابسته به دانشگاه کمبریج بوده است.

از این استاد برجسته دانشگاه بیش از 152 مقاله به زبان های فارسی و انگلیسی، 18 اثر دیگر اعم از تالیف، ترجمه و تک نگاری به یادگار مانده است.

از این تعداد 70 اثر پیرامون مبانی تعلیم و تربیت اسلامی و 30 اثر گزارش طرح های پژوهشی است.

کتاب های تفکر خلاق، ریاضیات در آمار مقدماتی، مباحثی پیرامون تعلیم و تربیت اسلامی، سیری اجمالی در تاریخ تعلیم و تربیت اسلامی، درآمدی برتعلیم و تربیت اسلامی و کاربردی مجموعه مقالات نظری از جمله آثار این استاد فقید است.