آرشیو یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۴۹
حوادث
۱۵

ممنوعیت ساخت مناره مصداق نبود آزادی

«چاینا دیلی» پرشمارگان ترین روزنامه انگلیسی زبان چاپ پکن روز شنبه در گزارشی از افزایش اقدامات ضداسلام و مسلمانان در اروپا در سالهای اخیر خبر داد و نوشت: ممنوعیت ساخت مناره مساجد در سوییس، مصداق تبعیض نژادی و نبود آزادی در غرب است.

به نوشته این روزنامه، شواهد نشان می دهد که اسلام و مسلمانان به نوعی به اشکال مختلف در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی دائما مورد آزار و اذیت و تهدید قرار می گیرند.

چاینادیلی اضافه کرد: متاسفانه باید پذیرفت که در اینگونه اقدامات فرانسه تنها نیست بلکه دیگر کشورهای غربی نیز در عملکردهای ضداسلام و مسلمانان در کنار فرانسه قرار می گیرند.«چاینادیلی» در این گزارش به موضوع ممنوعیت ساخت مناره مساجد در سوییس که خود را مدعی و مدافع آزادی و حقوق بشر قلمداد می کند، اشاره کرده و می نویسد: این اقدام بیانگر این واقعیت است که اروپایی ها حاضر نیستند حتی نمادهای اسلامی را تحمل کنند که این کار آنها به منزله نوعی نژادپرستی، تبعیض و نداشتن روحیه تساهل و مداراست.

«مخالفت با ساخت مناره در مساجد سوییس نشان می دهد که آستانه تحمل دولت های غربی بسیار پایین است و این اقدام تخطی آشکار از فلسفه آزادی است که اروپا مدعی آن است.»روزنامه چینی نوشت: کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند نباید دست به چنین اقداماتی بزنند.