آرشیو پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۸، شماره ۲۷۵۹
رسانه
۳

پخش آثار مستند انقلابی از شبکه تهران

گروه رسانه:مدیر شبکه تهران از پخش مستندهای حوادث پیش از انقلاب و نقش رهبری در قیام مردم خبر داد.

مسعود احمدی افزادی درباره سیاست های شبکه تهران در ایام دهه فجر به مهرگفت: رسانه ملی در سال های گذشته در حوزه برنامه سازی در مناسبت ها بویژه دهه فجر دست به ابتکارات خوبی زد. از اقدامات مناسب این رسانه می توان به پخش مستندهای آرشیو تصاویر و خاطرات دوران انقلاب از سیمای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد. همچنین آرشیوهای صوتی و صداهای ماندنی هم از شبکه های مختلف رادیو روی آنتن رفته است.

وی افزود: رسانه موظف است خاطرات انقلاب را برای نسل جوان معرفی کند تا آنها بهتر با دستاوردها آشنا شوند. به همین دلیل هر سال برنامه های متنوعی برای مخاطبان تهیه و روی آنتن رفته است. برنامه های سال 87 به نسبت سال های قبل رشد خوبی به لحاظ کیفی داشته و مسلما امسال هم شبکه های مختلف سیما از مستندهای آرشیوی استفاده می کنند، چرا که سازمان صداوسیما آرشیوی غنی از سخنرانی شخصیت های مختلف دارد.

مدیر شبکه تهران تاکید کرد: امسال هم به شبکه ها تاکید شده تا فضای دین مدارانه انقلاب در ساختارهای مختلف تصویر شود. با توجه به تقارن اربعین و دیگر مناسبت های مذهبی با ایام دهه فجر باید سعی شود برنامه ها همخوانی زیادی با این ایام داشته باشد و به شکل بدیع تری به موضوع انقلاب بپردازد.

احمدی خاطرنشان کرد: شبکه تهران در نظر دارد مستندها و برنامه های ترکیبی جذابی از حوادث پیش از انقلاب، نقش رهبری در قیام مردم و نحوه شکل گیری انقلاب پخش کند تا بیانگر 3 دهه صلابت انقلاب باشد. پخش جنگ های شبانه از 12 تا 22 بهمن ماه از دیگر برنامه های دهه فجر شبکه تهران است که با چهره های مطرح دوران انقلاب گفتگو می شود تا دستاوردهای انقلاب کاملامعرفی شود.وی با اشاره به برنامه های گروه کودک شبکه تهران در ایام دهه فجر گفت: انیمیشن های متنوعی با موضوع انقلاب برای پخش در نظر گرفته شده که می توانم به «بهمن و بختک» و «آقای شاه» اشاره کنم. در کنار پخش کلیپ های مختلف انقلابی، برنامه های متنوعی با این محوریت در تماشاخصنه پخش می شود و سعی می کنیم در برنامه نردبان هم نوجوانان اطلاعات مناسبی از زمان انقلاب دریافت کنند.