آرشیو یکشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۸، شماره ۶۹۰۱
شهرستان ها
۱۴

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم:سرانه مصرف آب روستاهای قم2/5 برابر متوسط جهانی است

قم-خبرنگاررسالت:

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: سرانه مصرف آب در روستاهای قم2/5 برابر سرانه مصرف جهانی آب است.

حمید محسنی در گفتگویی با اشاره به وضعیت پیشرفت پروژه آب رسانی مجتمع80 روستا اظهار داشت: پروژه مجتمع80 روستا بخش های کهک و مرکزی قم را زیرپوشش قرار می دهد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای آب رسانی به دو بخش دیگری استان قم تصریح کرد: بخش های سلفچگان و خلسجتان مشکلات کم تری در زمینه کمبود آب دارند ولی ما در این زمینه نیز برنامه هایی داشته ایم تا ضمن بهبود کیفیت آب، منابع آبی را نیز افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم در ادامه گفت: با تلاش استانداری قم برنامه ریزی خوبی با همکاری دستگاه های اجرایی برای سفر سوم هیئت دولت آغاز شده است و ما برنامه ها و طرح های خوبی را تهیه کردیم.

وی اضافه کرد: این برنامه ها و طرح ها در کارگروه های لازم در حال بررسی است که در سفر دولت مطرح شود و امیدواریم که در این سفر بتوانیم کارهای تکمیلی در زمینه آب رسانی به روستاهای قم را در این سفر به سرانجام برسانیم.

محسنی در ادامه با اشاره به برنامه های شرکت آب و فاضلاب روستایی قم در زمینه اصلاح الگوی مصرف خاطرنشان کرد: در سال اصلاح الگوی مصرف ما برای مدیریت مصرف در دو بخش کار را برنامه ریزی کردیم.

وی بیان داشت: در مرحله اول مباحث فنی نظیر بازسازی شبکه های فرسوده، جلوگیری از هدررفت، کاهش میزان آب به حساب نیامده و نصب امکانات کاهنده مصرف را مورد توجه قرار دادیم و از سوی دیگر در عرصه فرهنگ سازی نیز باید فعالیت های لازم را داشته باشیم و در این زمینه برنامه ریزی های خوبی داشته ایم و امیدواریم که بتوانیم به اهداف در نظر گرفته شده برسیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم به فعالیت پیشاهنگان آب در سطح مدارس بخش ها اشاره کرد و گفت: سعی داریم که با استفاده از روش های مختلف به نهادینه کردن بحث الگوی مصرف بپردازیم.

وی در ادامه میزان سرانه مصرف آب در روستاها را210 لیتر عنوان کرد و ادامه داد: این رقم تقریبا2/5 برابر میزان استاندارد جهانی است و این در حالی است که متوسط بارندگی در استان قم بسیار پایین تر از متوسط جهانی است.