آرشیو دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸، شماره ۴۴۲۰
ورزشی
۲۵
فوتبال اروپا

درخشش رونی، شکست یووه در وقت تلف شده

منچستر یونایتد با پیروزی قاطعانه 0-4 بر هال سیتی در یک بازی عقب افتاده از لیگ برتر فوتبال انگلیس، صدرنشین این رقابت ها شد. هر چهار گل شیاطین سرخ را وین رونی زد که با این آمار، در کل فصل 20 گله شد. با این وجود چلسی که با 48 امتیاز دو پوئن کمتر از تیم الکس فرگوسن دارد دو بازی کمتر از این رقیب انجام داده و آرسنال نیز که 48 پوئنی است یک بار کمتر از منچستر به میدان رفته است. در دور چهارم جام حذفی انگلیس نیز چلسی مدافع عنوان قهرمانی با گل های انلکا و استاریج 0-2 بر پرستون برتری یافت و لیدز که منچستر یونایتد را حذف کرده بود تاتنهام را هم با تساوی 2-2 متوقف کرد و کار را به دیداری تکراری کشاند.

در هفته نوزدهم لیگ فوتبال آلمان هامبورگ با تک گل دقیقه 36 نلسون والدز 0-1 به دورتموند باخت و بایرن مونیخ با گلزنی آری ین روبن هلندی در دقیقه 78 در زمین وردربرمن به برتری 2-3 رسید و حداقل برای 24 ساعت صدرنشین شد.

در هفته بیست و یکم لیگ فوتبال ایتالیا، رم در زمین یوونتوس به پیروزی 1-2 رسید تا رتبه سومی جدول را برای خود حفظ کند و یووه را در رده پنجمی و در بیشترین نگون بختی قرار دهد. گل دوم و پیروزی ساز جالوروسی را یان ارنه ریسه نروژی با ضربه سر در وقت تلف شده (دقیقه 1+90) زد. دقایقی پیشتر جان لوییجی بوفون دروازه بان نامدار تیم تورینی به دلیل خطای شدید بر روی ریسه از زمین اخراج شده بود.

در هفته نوزدهم یعنی آخرین هفته از نیم فصل اول لیگ اسپانیا هم بارسلونا که قهرمانی اش را در این نیم فصل از قبل حتمی کرده بود در خانه وایادولید 0-3 برنده شد تا همچنان بدون شکست بماند. ژاوی، الوز و مسی زنندگان گل های آبی و اناری پوشان در این مسابقه بودند.

در مسابقه ای دیگر سه ویا هم با تک گل نگردو تیم المریا را شکست داد و اتلتیک بیلبائو شکست دهنده هفته پیش رئال مادرید 1-3 به لاکرونیا باخت.