آرشیو شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۸، شماره ۴۴۳۰
سیاسی
۲

رئیس جمهور در دیدار رئیس مجلس ملی پاکستان تاکید کرد:

ضرورت ارائه برنامه مشترک برای تامین امنیت منطقه

گروه سیاسی – دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور اسلامی ایران با بیان این که دشمنان و بدخواهان با تلاش در جهت برهم زدن امنیت پاکستان، امنیت کل منطقه را هدف قرار داده اند، گفت: در شرایط موجود کشورهای منطقه بخصوص ایران و پاکستان باید برنامه مشترکی برای تامین امنیت منطقه داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر احمدی نژاد در دیدار خانم فهمیده میرزا رئیس مجلس ملی پاکستان خاطر نشان کرد: قدرت هایی که دچار مشکلات سیاسی و اقتصادی شده اند، تلاش می کنند با توسعه ناامنی به منطقه فرصت هایی را برای بهبود شرایط خود ایجاد کنند. آنها از یکسو تروریست ها را تربیت کرده و از آنها حمایت می کنند و از سوی دیگر به بهانه مبارزه با تروریست ها قواعد و مقرراتی را به ملت های منطقه تحمیل می کنند که باید هوشیار بود.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: شرایط کنونی منطقه ایجاب می کند که بیش از هر زمان دیگری همفکری ها را گسترش داده و تصمیمات مشترکی را در قبال مشکلات و مسائل منطقه اتخاذ کنیم. خانم فهمیده میرزا رئیس مجلس ملی پاکستان نیز در این دیدار با بیان این که دو کشور دارای فرهنگ، سنت ها و میراث مشترک هستند، گفت: پاکستان توسعه و تحکیم همکاری ها و مناسبات خود با ایران را یک نیاز می داند.