آرشیو شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۹۲
اخبار کشور
۱۴

لاریجانی: برنامه هسته ای ایران منطبق با مدل ژاپن است

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد فعالیت هسته ای ایران کاملاصلح آمیز و منطبق با مدل ژاپن است.

علی لاریجانی که در راس هیئتی بلندپایه به ژاپن سفر کرده است با «کاتسویا اوکادا» وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار خاطرنشان کرد: سیاسی کردن و غوغاسالاری در پرونده هسته ای ایران می تواند به آژانس انرژی اتمی لطمه وارد کند و عده ای از کشورهای زورگو مثل آمریکا نمی توانند برای فعالیت های استاندارد اتمی، مقررات جدید وضع کنند.

لاریجانی همچنین در ادامه تصریح کرد: فعالیت های هسته ای ایران کاملاصلح آمیز و نظیر مدل ژاپن است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در دیدار با «ساتسوکی اد» رئیس مجلس مشاوران ژاپن، برنامه هسته ای ایران را مدلی مشابه آنچه در این کشور وجود دارد، دانست و گفت: ژاپن دارای تکنولوژی هسته ای بدون داشتن سلاح است و ایران نیز شرایط مشابه آن را در برنامه های هسته ای خود دنبال می کند.

لاریجانی در سفارت ایران در ژاپن و در جمع خبرنگاران تاکید کرد: خوشبختانه ژاپنی ها با نگاه و نگرش ایران آشنا هستند و این نوع نگاه توسعه فعالیت های صلح آمیز هسته ای ما را می پسندند؛ اما شاید چون عضو آژانس بین المللی هسته ای هستند گاهی تحت تاثیر برخی جوسازی ها قرار می گیرند.

وی یادآور شد: البته سنگ اندازی آمریکا را در این میان نباید فراموش کرد ولی در عین حال مقاومت ایران موجب شده تا سدهای پیش روی نیز برداشته شود.

لاریجانی ادامه داد: ما معتقدیم ژاپن بهترین کانال مذاکره برای توسعه و معرفی فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران است