آرشیو شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۹۲
اخبار خارجی
۱۶

سرگردانی هزاران مسافر به دنبال اعتصاب کارکنان برج مراقبت در فرانسه

اعتصاب کارکنان برج های کنترل در فرودگاه های فرانسه همچنان ادامه دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، با ادامه اعتصاب کارکنان برج های مراقبت فرودگاه های فرانسه برای چهارمین روز پیاپی، روز گذشته نیز اخلال در پرواز فرودگاه های این کشور ادامه یافت.

شرکت فرودگاه های پاریس دیروز اعلام کرد که به علت ادامه اعتصاب، 50درصد پروازهای فرودگاه «اورلی» لغو شد. همچنین 15درصد از پروازهای فرودگاه های «شارل دوگل» لغو شدند.

کارکنان برج های مراقبت فرودگاه های فرانسه در اعتراض به طرح ادغام سازمان خود با سازمان های پنج کشور دیگر اروپایی دست به اعتصاب زده و از مسئولان فرانسوی خواسته اند درباره وضعیت آینده این کارکنان تضمین کتبی دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، شرکت ایرفرانس اعلام کرد، اعتصاب چند نفر خلل چندانی در برنامه پروازهای این شرکت ایجاد نمی کند و 100درصد پروازهای طولانی مدت، 85 درصد پروازهای کوتاه و میان مدت از فرودگاه رواسی و 50درصد این پروازها از فرودگاه اورلی انجام می شود.

اعتصاب کارکنان فرودگاه های فرانسه به «طرح ادغام» در اتحادیه اروپایی را می توان از اولین عارضه های نهایی شدن پیمان لیسبون دانست. در اروپا همواره گرایش های ملی بر تمایلات فراملی غلبه کرده و درمیان این کشورها، فرانسه مهد ملی گرایی شناخته می شود. حال در نظر سیاستمداران اروپایی این تعارضات و چالش ها تازه بحران های آغاز راه «اروپای واحد» است و آنها باید منتظر اعتراضات گسترده دیگری نیز باشند.