آرشیو شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۹۲
حوادث
۱۵

مدیرعامل رجا: نوروز امسال حدود 2 میلیون مسافر با قطار به تعطیلات می روند

مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجا با اعلام اینکه قیمت بلیت قطارهای دولتی برای ایام نوروز افزایش نیافته است، پیش بینی کرد در ایام نوروز سال 89 بیش از یک میلیون و 911 هزار نفر با قطار جابه جا شوند.

ناصر بختیاری در گفتگو با مهر با بیان اینکه هیچ تغییری در نرخ بلیت قطارهای دولتی رخ نداده است گفت: نرخ بلیت قطارهای دولتی تاکنون هیچ تغییری نداشته و در صورت افزایش به اطلاع عموم خواهد رسید.

مدیرعامل قطارهای مسافری رجا با اشاره به 30 روز بودن اسفندماه سال گذشته اظهار داشت: ایام مسافرت نوروزی سال 89 با توجه به 29 روزه بودن اسفندماه امسال، یک روز کمتر از سال گذشته و از 24 اسفند سال 1388 تا 16 اسفند سال 1390 خواهد بود.

بختیاری در پاسخ به پرسشی مبنی بر ظرفیت سازی این شرکت برای نوروز سال 89 گفت: در ایام نوروزی سالجاری روزانه 90 هزار و 613 نفر بوسیله قطارها جابه جا شدند که در مجموع 21 روز پیک کاری نوروز امسال یک میلیون و 902 هزار و 873 نفر با استفاده از قطار مسافرت کردند.

وی ادامه داد: برای نوروز سال آینده برای هر روز 95 هزار و 564 صندلی یعنی در حدود 5 هزار صندلی بیشتر از سالجاری ایجاد شده است که امیدواریم در 20 روز پیک کاری نوروزی بتوانیم یک میلیون و 911 هزار و 280 نفر را جابه جا کنیم.

مدیرعامل قطارهای مسافری رجا از افزایش ظرفیت در ناوگان در حال سیر، افزایش قطارها در برخی خطوط و راه اندازی قطارها در مسیرهای شیراز-مشهد و تهران-شیراز خبر داد و گفت: در مسافرتهای نوروز سال 89 علاوه بر افزایش ظرفیت ناوگان اقدامات زیادی در خصوص تکریم مسافرین انجام شده است.

وی تصریح کرد: به همین منظور فعالیتهایی برای ایجاد فضای شور و نشاط در قطار، اهدای بسته فرهنگی به خردسالان، توسعه امکانات و ساماندهی انجام عملیات های فرهنگی در داخل قطارها و ایستگاه ها و آماده سازی فضاهای مختلف از جمله نمازخانه ها در ایستگاه ها در دست انجام است.

بختیاری همچنین از نظارت اکیپهای ویژه نظارت بر فروش بلیت خبر داد و افزود: همچنین عملیات بهسازی بسیاری از ایستگاه های قطار از جمله سکوهای 1 و 2 و 5 ایستگاه تهران بزودی به پایان می رسد.