آرشیو شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۹۲
دانشگاه
۱۲

فیلم سینمایی «کوی دانشگاه تهران» به نویسندگی و کارگردانی بی بی سی

تلویزیون بی بی سی فارسی، شامگاه دوشنبه، فیلمی در مورد حمله 25 خرداد به خوابگاه دانشجویان دانشگاه تهران پخش کرد. به ادعای مسئولان این شبکه، این فیلم توسط خود- یکی از نیروهای لباس شخصی- تهیه شده است.

در این فیلم، نشان داده می شود که حمله به کوی دانشگاه از سوی نیروهای خودسر انجام نگرفته، بلکه مهاجمان آن طور که در فیلم شنیده می شود، به دستور فرمانده وقت پلیس تهران بزرگ دست به این حمله زده اند.

اگر چه هدف تهیه کنندگان و کارگردانان بی بی سی تحریک جنگ روانی از یک سو و اختلاف اندازی بین نیروهای انتظامی و امنیتی از سوی دیگر است، اما به نظر می رسد در بین خود رسانه های معاند نیز اختلاف افتاده است. سایت رادیو زمانه عین روایت بی بی سی را می آورد ولی سایت پیک نت (یکی دیگر از پایگاه های جنگ روانی علیه نظام) این فیلم را همراه با تفسیری بیگانه با واقعیات پشت این فیلم و تلاش و کوششی برای تبرئه لباس شخصی ها، سپاه پاسداران و بسیج عنوان کرده و مدعی می شود: «بسیج و ثارالله تلاش کرده اند، با این فیلم و صداهائی که احتمالابعدا روی آن گذاشته اند، چنین تبلیغ کنند که بسیج و لباس شخصی ها در برابر نیروهای ویژه یگان سرکوب از دانشجویان دفاع می کرده و مخالف «زدن» آنها بوده اند!» پیک نت همچنین مدعی است: «این احتمال که فیلم مورد بحث را سپاه و بسیج برای مصرف بیت رهبری تهیه کرده باشند نیز کم نیست»!