آرشیو شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۹۷
اقتصادی
۴

معاون گمرک ایران: ورود برنج های آلوده به کشور ممنوع نیست

معاون امور گمرکی گمرک ایران با بیان اینکه ادعای آلوده بودن برنج های وارداتی رد شده است، گفت: ممنوعیت ورود برنجهای وارداتی آلوده به گمرک اعلام نشده است.

محمدرضا نادری در گفتگو با مهر درباره برنجهای وارداتی آلوده گفت: تاکنون موردی مبنی بر رد غیراستاندارد بودن برنجهای وارداتی به گمرک برای ممنوعیت ورود آنها اعلام نشده است، همچنین وزارت بهداشت نیز هیچ گزارش مکتوبی مبنی بر مردود اعلام کردن ورود آنها به گمرک ارائه نکرده است.

معاون امور گمرکی گمرک ایران افزود: ادعای آلوده بودن برنجهای وارداتی در جلسات مختلف بر حسب پیشنهاد کمیسیون کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت که مورد تائید واقع نشد و این کمیسیون نیز آلودگی آن را رد کرد.

این درحالی است که کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گزارشی درخصوص وضعیت برنج های وارداتی با منشا کشور هندوستان و آلوده بودن آنها تهیه کرده و روز دوشنبه گذشته در جلسه علنی مجلس قرائت کرد.

نادری همچنین درباره ورود کالاهای غیرمجاز به کشور همچون پرتقالهای موسوم به اسرائیلی نیز عنوان کرد: پرتقالهای رژیم صهیونیستی مصداق نداشت. افراد فعال در بخش تجارت و واردات نسبت به حساسیت مردم به این موارد مطلع هستند و می دانند که اینگونه اقدامات خودکشی اقتصادی محسوب می شود، چرا که ادامه این فعالیتها برای واردکنندگان آنها عملاغیرممکن خواهد بود.

وی ادامه داد: واردات کالااز اسرائیل به چین، پرداخت هزینه نقل و انتقال و عرضه آن با قیمتهای چین دارای صرفه اقتصادی نیست و از نظر گمرک و سایر دستگاه هایی که بر حسب وظیفه ورود پرتقالها را بررسی کردند، ورود آنها از اسرائیل مردود بوده است.