آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۰۰
اخبار کشور
۳

سیداحمد خاتمی: اصولگرایی با تساهل و تسامح در عرصه حجاب و عفاف سازگاری ندارد

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تساهل و تسامح در عرصه حجاب و عفاف را ناسازگار با اصولگرایی دانست.

آیت الله سیداحمد خاتمی در گفت وگو با ایسنا با بیان این که «متاسفانه دیده می شود که طی ماه های اخیر با گسترش هنجارشکنی در رابطه با حجاب، عفاف و گسترش بدحجابی شاهد اقدام شایسته در این عرصه برای مبارزه با آن ها نیستیم» گفت: دیده می شود برخی نمایشگاه های تورهای نوروزی همراه با ابتذال در تهران برپا شد و یکی از روزنامه ها اعلام کرده است که در برخی از فروشگاه ها در تهران روی تعدادی از کالاهای خارجی تصاویری نیمه عریان از زنان قرار داده شده و در معرض دید همگان قرار گرفته است و از طرف دیگر ورزشکاران دختر و پسر در کنار هم می نشینند و عکس می گیرند. اگر این اختلاط محرم و نامحرم نیست پس اختلاط چیست؟

وی ادامه داد: در آستانه نوروز نگران این موضوع هستیم که کسانی از این آشفته بازار استفاده کنند و در پی گسترش فرهنگ ابتذال در جامعه باشند.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به صراحت می گویم که اصولگرایی با تساهل و تسامح در عرصه حجاب و عفاف سازگاری ندارد و به ما اجازه سکوت در برابر این منکرات را نمی دهد.

وی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک طلبه حوزه و خطیب نماز جمعه تهران از مسئولان محترم نظام می خواهم که اولاباور کنند که روند کنونی که در کشور در زمینه حجاب و عفاف ایجاد شده به زیان کشور است و آندولسیزه کردن کشور نقشه دیرینه دشمن است و این خطرها را باید مسئولان باور کنند و از کنار آن ها سطحی نگذرند و در این عرصه کار فرهنگی و اجرایی یعنی اجرای قانون با هم کارایی دارد.

این عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان ادامه داد: از مسئولان محترم نظام اسلامی می خواهیم که مساله گسترش فساد، بی حجابی، بدحجابی و گسترش هنجارشکنی را به عنوان یک خطر جدی تلقی کنند و برای مبارزه با آن برنامه ریزی داشته باشند.

وی افزود: ممکن است کسانی بگویند که چرا شما به این مسئله حساسیت دارید و دیگر مشکلات اجتماعی را توجه نمی کنید. پاسخ ما به این افراد این است که ما در همه عرصه ها منکر را منکر می دانیم. در عرصه سیاسی فضای اتهام و تخریب را منکر می دانیم و در عرصه اجتماعی نیز گسترش فساد را خطر می دانیم و نباید هیچ منکری دست کم گرفته شود.