آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۰۰
اخبار کشور
۳

محمدتقی رهبر: مجلس باید عملکرد موسسه تنظیم و نشر آثار امام را بررسی کند

رئیس مجمع نمایندگان روحانی مجلس از کمیسیون فرهنگی و امنیت ملی مجلس خواست تا با تشکیل هیئتی به تحقیق و تفحص از عملکرد این موسسه بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر نماینده مردم اصفهان و رئیس مجمع نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی که چندی پیش از راه اندازی تشکیلاتی متشکل از یاران امام برای دفاع از اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی خبر داده بود در گفت وگو با فارس نسبت به اهانت سروش به اندیشه های امام و نیز سکوت مسئولان موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) در این زمینه واکنش نشان داد و گفت: از سروش انتظاری بیش از این نداریم چون او را یک فراماسونر می دانیم که تنها کارش ترجمه آثار غربی ها در داخل بوده و هست.

وی اندیشه سروش را الهام گرفته از اندیشه بیگانگان و فراماسونری دانست و گفت: این فرد مدت ها است در گزاف گویی های خود در خصوص قرآن، وحی و ولایت از خط اسلام دور شده و امروز می توان گفت که این فرد یک منحرف فکری سیاسی است.

حجت الاسلام رهبر در ادامه به سکوت مسئولان تنظیم و نشر آثار امام در قبال هتاکی ها به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و خطاب به مسئولان این موسسه متذکر شد: شما که اینقدر به مستند اثرگذار «شاخص» که به واکاوی اندیشه ها و مواضع امام در همه ابعاد پرداخت حساسیت دارید چرا در مقابل توهین به بنیانگذار انقلاب اسلامی و پاره کردن عکس ایشان سکوت می کنید؟

وی تاکید کرد که باید موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (ره) خط خود را از جریان فتنه گر، مجمع روحانیون و اصلاح طلبان جدا کنند والاآینده خوبی برای این موسسه پیش بینی نمی شود.

رئیس مجمع نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه 10 میلیاردی موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) و نظارت مجلس بر این موسسه، گفت: جا دارد که کمیسیون فرهنگی و امنیت ملی مجلس هیئت تحقیق و تفحصی را تشکیل دهند تا به بررسی عملکرد این موسسه بپردازد و بر آن نظارت کند.