آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۰۰
اخبار کشور
۳

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد پذیرش یک داوطلب از هر 2 و نیم نفر در کنکور 89

محمدحسین سرورالدین اعلام کرد که در کنکور 89 از هر 2 و نیم داوطلب یک نفر وارد دانشگاه خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشستی خبری با بیان اینکه سازمان سنجش سالانه 150 آزمون برگزار می کند، افزود: به طور متوسط هر 2 روز یک آزمون توسط سازمان سنجش برگزار می شود که در این آزمون ها به طور متوسط از200 نفر تا یک و نیم میلیون نفر حضور دارند.

به گزارش فارس، سرورالدین گفت: سازمان سنجش آزمون های موظف و آزمون های غیرموظف برگزار می کند. آزمون هایی همچون آزمون سراسری و آزمون دانشگاه های جامع علمی کاربردی و پیام نور از آزمون های موظف هستند اما آزمون هایی همچون تولیمو از آزمون های غیرموظف سازمان سنجش است که این سازمان آن را برگزار می کند.

در همین ارتباط، ابراهیم فدایی معاون سازمان سنجش آموزش کشور نیز با بیان اینکه در کنکور 89 یک میلیون و 287 داوطلب ثبت نام کردند، افزود: در کنکور 89 حدود 36 هزار داوطلب بیشتر از کنکور 88 ثبت نام کرده اند.

وی گفت: در حال حاضر ظرفیت دانشگاه ها به طور کامل اعلام نشده است اما پیش بینی می شود که این آمار همانند سال قبل باشد و افزایشی نداشته باشد.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه در کنکور 89 نیز سوابق تحصیلی تا 15 درصد لحاظ می شود، افزود: بومی گزینی کنکور 89 به 2 روش صورت می پذیرد، بومی گزینی در 13 رشته به صورت 60 درصد بومی و 40 درصد آزاد است، در روش دیگر 80 درصد پذیرش به صورت بومی و 20 درصد به صورت آزاد است.