آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۰۰
اخبار ورزشی
۱۳

آغازکوچ بهاره عشایر فیروزآباد فارس

کوچ بهاره عشایر فیروزآباد فارس به مناطق ییلاقی استان های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

مدیرامور عشایر فیروزآباد فارس با اعلام این خبر گفت: 2007 خانوار از جمعیت عشایری این شهر کوچ زودهنگام خود را به مناطق ییلاقی درون شهرستان و استان فارس و استان های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد آغاز کردند.

ارسلان دهقانی افزود: کوچ بهاره عشایر این شهر هرساله از اوایل فروردین تا پایان اردیبهشت انجام می شود اما امسال به دلیل خشکسالی، گرمای غیرمعمولی هوا، کمبود آب و علوفه در مراتع این کوچ زودهنگام به مناطق ییلاقی شمال فارس از جمله شهرهای شیراز، آباده، اقلید و سپیدان و شهرستان های استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

وی گفت: کارهای زیربنایی و اساسی خوبی برای رفاه حال عشایر کوچ رو از قبیل مرمت و نگهداری راه های عشایری احداث آب انبار، آب رسانی بهداشتی، تهیه و توزیع ارزاق عمومی و علوفه دام- به سازی و انتقال آب چشمه ها، بیمه اجتماعی و تامین درمان عشایر و بیمه دام آنها انجام شده است.

وی تخریب مسیرهای کوچ و اطراق گاه های عشایر و تبدیل آنها به اراضی زراعی و جاده، نبود علوفه و ایل راه مناسب و مطمئن عشایر در هنگام کوچ و برخورد وسایل نقلیه با گوسفندان و تلف شدن را از جمله مشکلات عشایر در طول مسیر کوچ اعلام کرد.