آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۰۰
اخبار ورزشی
۱۳

اسکان 10میلیون مسافر نوروزی در مدارس کشور

معاون اداره کل تعاون وزارت آموزش و پرورش از تجهیز 100 هزار کلاس درس در قالب 10هزار مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: پیش بینی ما این است که 10میلیون نفر شب مسافر را در نوروز اسکان دهیم.

کوروش اسکندری درباره اقدامات وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از اعضای ستاد تسهیلات نوروزی گفت: امسال امکانات و تجهیزات برخی از اتاقهای در نظر گرفته شده نسبت به سال گذشته افزایش یافته و توانسته ایم تعداد بیشتری از مراکز اسکان را به امکانات اولیه ای همچون یخچال و فرش تجهیز کنیم.

وی افزود: مراکز اسکان آموزش و پرورش به سه درجه تقسیم شده اند و قیمتها نیز براساس درجه محاسبه می شود.

اسکندری با بیان اینکه حداقل نرخ قیمت اتاقها در هر شب برای فرهنگیان سه هزار و حداکثر آن 9 هزار تومان در نظر گرفته شده، گفت: همچنین نرخ تعیین شده برای ایثارگران و بازنشستگان نیز هشت هزار تومان است.

به گفته معاون اداره کل تعاون وزارت آموزش و پرورش، هزینه هر شب اسکان برای سایر کارکنان دولت نیز تا سقف 16هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امکان کاهش یا افزایش 20درصدی تعرفه ها را برای استانها فراهم آورده ایم تا براساس امکانات تعرفه ها را تغییر دهند.

اسکندری همچنین از رزرو شدن اینترنتی مراکز اسکان برای اولین بار خبر داد و گفت: متقاضیان می توانند با ورود به بخش رفاهی وزارت آموزش و پرورش یا سازمان آموزش و پرورش استانها برای رزرو اتاقها و پرداخت هزینه آن برای حداکثر 3 شب اقدام کنند.