آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۰۰
اخبار اقتصادی
۴

ورود 4 شرکت جدید به فرابورس

مدیرعامل سرمایه گذاری غدیر از پیش بینی سود 597 ریالی هر سهم برای سال آینده و 4 عامل اصلی در پایداری سود، محورهای اصلی در سیاست های کلان و رئوس برنامه های سه هلدینگ پتروشیمی، سیمان و ساختمان و ورود 4 زیرمجموعه به بازار فرابورس خبر داد.

محسن معماری در پایان دومین سال حضور خود در سرمایه گذاری غدیر آخرین وضعیت و آمار و ارقام سود سهام این شرکت بورسی را اعلام کرد و با پاسخ به سوالات مطرح شده در خصوص اهداف و برنامه های سال آینده توضیحاتی ارائه کرد.

معماری در پاسخ به این سوال که موضوع واگذاری برخی از زیرمجموعه های غدیر از طریق فروش بلوکی سهام شرکت ها و همچنین وارد کردن برخی از شرکت ها به بازار فرابورس پاسخ داد: در سال جاری سهام غدیر در دو شرکت کربنات سدیم و آبگینه قزوین واگذار و از محل کسب درآمد آنها در دو شرکت توسعه صنایع بهشهر و آهن و فولاد ایرانیان غدیر سرمایه گذاری شد به طوری که سهم غدیر از این دو شرکت به ترتیب از 6 به 8 و از 40 به 60 درصد رسید.

وی ادامه داد: این درحالی است که با مشارکت «ایمیدرو»، طرح آلومینیوم جنوب با ظرفیت 250 هزار تن پیگیری و با حل مشکلات تامین مالی آن مقرر شد این کارخانه واقع در لامرد شیراز با ظرفیت 70 هزار تنی فعالیت کند. به گفته معماری برخی از شرکت های زیرمجموعه غدیر از شرایط حضور در بازار فرابورس برخوردارند بدین منظور مقرر است در سال 89، چهار شرکت وابسته به غدیر بعد از برگزاری مجمع سالیانه فروردین ماه به مرور وارد بورس شوند.

برنامه هایی برای هدفمند کردن یارانه ها

وی در خاتمه به اثرات هدفمندکردن یارانه ها بر زیرمجموعه های سیمانی و ساختمانی غدیر اشاره و خاطرنشان کرد: با افزایش تولید و صادرات و همچنین بهینه سازی حمل و نقل، کاهش هزینه ها و استفاده از جوایز صادراتی سیمان سعی خواهیم کرد اثرات این برنامه را به حداقل برسانیم. این در حالی است که برای واحدهای پتروشیمی گاز خریداری شده را حداکثر 69 تومان برای هر مترمکعب در نظر گرفته ایم اما صحبت هایی در خصوص قیمت 30 تا 35 تومانی گاز شده است.