آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۰۰
حوادث
۱۵

معاینه فنی خودروهای تهران مساوی با تاثیر کاشت 5 میلیون درخت

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: اجرای معاینه فنی خودروهای تهران تاثیر کاشت پنج میلیون اصله درخت را در رفع آلودگی هوای پایتخت دارد.

به گزارش خبرنگار کیهان، مهندس وحید نوروزی در نشست خبری روز یکشنبه تحت عنوان «معاینه فنی و درخت» که به مناسبت روز درختکاری برگزار شد، اظهار داشت: از 5/2 میلیون خودرویی که در پایتخت باید معاینه فنی شوند، فقط یک میلیون و یکصد هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند، اما امیدواریم این رکورد تا آخر امسال شکسته شود.

وی با اعلام رشد 4درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی در سالجاری نسبت به سال گذشته افزود: معاینه فنی تمام خودروهای پایتخت معادل کاشت حداقل 5 میلیون درخت سوزنی برگ در قطعه زمینی به وسعت 4 هزار و 518 هکتار است.

مهندس نوروزی با اشاره به صرفه جویی 172 میلیون لیتر بنزین به خاطر معاینه بیش از یک میلیون خودرو تصریح کرد: مجموع صرفه جویی روزانه ناشی از سهمیه بندی بنزین به 10 میلیون لیتر در روز نیز نمی رسد.

وی با تقدیر از سخنان اخیر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی درخصوص توقیف خودروهای فاقد معاینه فنی اضافه کرد: آماده ایم در یک ماه آینده در سه شیفت کاری نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای پایتخت اقدام کنیم.

مهندس نوروزی با استناد به آمار اخیر پلیس راه مبنی بر اینکه 13درصد کل کشته شدگان ناشی از تصادفات رانندگی بر اثر نقص فنی خودرو جان خود را از دست می دهند، تصریح کرد: این 13درصد معادل جان سه هزار شهروند در سال است.

وی همچنین از ارائه خدمات پنج مرکز معاینه فنی سراج، نیایش، خاوران، آبشناسان و بیهقی از اول تا یازدهم فروردین سال آینده خبر داد و گفت: اگر لازم باشد تمام مراکز برای تامین سلامت شهروندان در ایام نوروز شبانه روزی فعالیت خواهند کرد.گفتنی است در پایان نشست خبری «معاینه فنی و درخت» یک اصله درخت به طور نمادین کاشته شد.