آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۰۰
شهرستان ها
۱۱

چهارمین دوره هزار ختم قرآن در گنبدکاووس برگزار شد

هزار ختم شریف در روستای «ارمی آباد» شهرستان گنبدکاووس برگزار شده و بیش از یک هزار ختم قرآن کریم نثار روح مبارک رسول گرامی اسلام شد.

در این مراسم که همزمان با آغاز هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) در مسجد «خاتم النبیین» روستای «ارمی آباد» برگزار شد، حاج اسماعیل آخوند قدیری و حاج کریم آخوند صابری از علمای اهل تسنن منطقه با اشاره به فرازهای مهم زندگی پیامبر اسلام به تشریح سجایای اخلاقی آن حضرت پرداختند.

آخوند صابری، با استناد به آیات قرآنی، گفت: خداوند نام رسول خدا را بلند آوازه کرده است و از زمان تولد ایشان تا ابد روزی نیست که نام رسول خدا به نکویی برده نشود.

وی تکرار نام محمد(ص) در اذان و خطبه های گوناگون اعم از نماز و عقد نکاح را نشانه بارز بلندآوازی نام رسول الله در جهان دانست.

وی خاطرنشان کرد: ربیع الاول به عنوان ماه ولادت رسول خدا و ماه مدح و ثنای خاتم الانبیا است و در کل جهان اسلام آئین های نکوداشت، جشن و ضیافت برای رسول خدا برگزار می شود. آخوند صابری با استناد به آیات قرآنی تصریح کرد: پیروی از رسول الله واجب است.

مسجد خاتم النبیین ارمی آباد، امسال چهارمین سال متوالی میزبان برگزاری این آیین معنوی می باشد که با استقبال گسترده شهروندان گنبدی و روستاهای همجوار آن مواجه شده است.