آرشیو شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۲۰۴۹
خبر
۲

نماینده ورامین در مجلس: انحراف 40 درصدی بنگاه های زودبازده را ثابت می کنم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیش از 40 درصد تسهیلات پرداخت شده به بنگاه های کوچک زودبازده انحراف داشته است، گفت: این مطلب بر مبنای کار کارشناسی و بررسی اعلام می شود و چنانچه هر یک از آقایان این آمار را انکار کند به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی حاضر به اثبات آن هستم.

حسین نقوی حسینی با اشاره به آخرین جلسه ای که در اواخر سال 88 در شورای برنامه ریزی استان تهران برگزار شده است، گفت: این جلسه با حضور بازرسان و مدیران مالی و بانک اصلی استان، بانک مرکزی و مسوولان برگزار شد و من به عنوان عضو ناظر نمایندگان استان تهران شرکت داشتم.

وی دستور این جلسه را فعالیت بنگاه های زودبازده و حمایت های مالی که قرار بود از این بنگاه ها بشود، اعلام کرد و گفت: متقاضیان وام این بنگاه ها چهار دسته تقسیم شدند، گروه اول آنها که به جهت موانع اداری نتوانسته بودند تسهیلات لازم برای راه اندازی بنگاهشان دریافت کنند.

گروه دوم آنها که با وامشان موافقت شده و بخش اندکی را دریافت کرده و با سرمایه آورده خودشان بنگاه را تا مقطعی پیش برده اند، اما به واسطه سه قفله شدن بانک ها، کارگاهشان نیمه کاره مانده و همان سرمایه اولیه را نیز از دست داده اند. وی گروه سوم را آنهایی اعلام کرد که وامشان را دریافت کرده، اما در مسیر دیگری از جمله دلالی به جریان انداخته اند. نقوی گفت: گروه چهارم نیز آنهایی بودند که تسهیلات را گرفته، اما بنابر ادعای خودشان توان بازپرداخت وام را نداشته و خواهان استمهال اقساط وام بودند. نقوی حسینی تاکید کرد: اینکه آقایان بگویند انحراف 4 درصد بوده ملاک نیست، بلکه ملاک شواهد موجود است و به جای موضع گیری باید با متخلفان برخورد کرد.