آرشیو شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۲۰۴۹
بورس - شرکت ها
۱۱

جدال «شورای رقابت» و «رگولاتوری» بر سر تعرفه های مخابرات

گروه بورس- در حالی رییس شورای رقابت تعرفه گذاری در حوزه مخابرات را در حوزه صلاحیت این شورا عنوان کرده که مدیرعامل مخابرات همچنان سازمان تنظیم مقررات را نهاد تصمیم گیر در این حوزه می داند.

به گزارش خبرنگار ما، «جمشید پژویان» چندی پیش اعلام کرده بود که تعرفه گذاری در تمام حوزه های تولیدی و خدماتی از اختیارات قانونی شورای رقابت است و تمام نهادها و سازمان هایی که پیش از این وظیفه تعرفه گذاری را داشتند باید با نظر این شورا فعالیت کنند. اما مدیرعامل مخابرات ایران در گفت وگویی با «ایسنا» تعرفه های جدید مخابرات را در انتظار ابلاغ و تصمیم گیری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد.

«صابر فیضی» در این خصوص که آیا رقم مطرح شده به عنوان تعرفه های جدید مخابراتی از جمله تلفن ثابت نهایی شده، گفت: تعرفه جدید هنوز نهایی نشده است. وی ادامه داد: تعیین تعرفه هنوز در مرحله تعیین تاثیر پارامترها بر قیمت است و عدد نهایی مشخص نشده است. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در خصوص پیش بینی زمان لازم برای آماده شدن تعرفه و ارسال به رگولاتوری خاطرنشان کرد: مخابرات تا 15 اردیبهشت درگیر برگزاری مجامع مخابرات استانی و مجمع عمومی است و پس از برگزاری مجامع بر روی این مساله کار می شود.

فیضی همچنین در خصوص پیش بینی زمان اجرایی شدن تعرفه جدید تلفن ثابت اظهار داشت: پس از تصویب تعرفه از سوی سازمان تنظیم مقررات، تاریخ اجرایی شدن آن نیز از سوی رگولاتوری تعیین می شود.