آرشیو شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۲۰۴۹
بازار دیجیتال
۲۵
روی خط

کارشناس فناوری اطلاعات: در مدیریت اینترنت کشور بیشتر به بحث درآمدزایی توجه می شود

یک کارشناس فن آوری اطلاعات معتقد است که در مدیریت اینترنتی در کشور یک هسته تصمیم گیری با مدیریت متمرکز وجود ندارد.

علیرضا پورمددی در گفت وگو با (ایسنا)، گفت: فعالیت در حوزه اینترنت و مدیریت آن در کشور به صورت حلزونی آغاز شد و از ابتدا مدیریت این بستر آماده نشده بود، چراکه در واقع فن آوری که در خارج از کشور شکل گرفته، به کشورمان وارد شده و به صورت خرد خرد آغاز به کار کرد.

این مدیر فن آوری اطلاعات با بیان این که ورود اینترنت به کشور با مدیریت مناسب و متمرکز صورت نگرفت، تصریح کرد: در ابتدا یکسری شرکت های کوچک ISP به صورت ضعیف و محدود در این حوزه شروع به فعالیت کردند و به دلیل این که به صورت متمرکز و هدایت شده فعالیت نداشتند و در این زمینه پراکنده کاری صورت گرفت، به همین دلیل در زمینه مدیریت اینترنت در کشور با کمبود و مشکل مواجهیم.

به گفته پورمددی بحث مدیریت اینترنت در کشورمان حالت بخت و اقبال دارد و بیشتر به بحث درآمدزایی توجه می شود، در صورتی که باید به منافع ملی در این زمینه بیشتر توجه شود.

او خاطرنشان کرد: مدیریت اینترنت در کشور به گونه ای هدایت می شود که بیشتر به بحث تجاری و مسائل تجاری متمرکز شده و جریان ها به آن سمت هدایت می شود.

این کارشناس فن آوری اطلاعات با بیان این که یکی از شاخص های توسعه در دنیا تعداد کاربران اینترنت است، ادامه داد: باید به بحث مدیریت اینترنت در کشور توجه شود و فقط به بحث تجاری بودن آن متمرکز نشویم.

وی تاکید کرد: خود دولت باید سرمایه گذاری و برنامه ریزی کند تا با استفاده از تجارب موجود مدیریت قوی در این حوزه شکل بگیرد و نکته مهم این است که این مدیریت نباید خود را به درآمد وابسته بداند و دید تجاری از این موضوع داشته باشد و منافع ملی در آن در نظر گرفته شود.