آرشیو یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۴۴۷۴
اجتماعی
۴

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران

برچسب کرایه جدید تاکسی های خطی به تاکسیرانان تحویل داده شد

گروه اجتماعی نرخ کرایه تاکسی ها در پایتخت به پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران و تایید فرمانداری، 12 تا 15 درصد افزایش یافت.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اعلام این خبر اظهار داشت: این میزان افزایش کرایه بر اساس مسافت طی شده و خطوط مختلف، متفاوت است و میزان کرایه هر خط با خط دیگر فرق می کند.

پیمان سنندجی افزود: میزان افزایش کرایه تاکسی ها در خطوط، براساس عرف جامعه و تورم نبوده، بلکه براساس برنامه ریزی انجام شده، مهندسی خطوط مسیرهای طی شده و شیب معبر، تعیین شده است. وی با بیان این که شهر تهران دارای 870 خط تاکسیرانی است، گفت: افزایش کرایه تاکسی ها در حالی به اجرا درآمده است که در برخی خطوط، افزایش کرایه نداریم. نرخ جدید کرایه ها از چهارشنبه هفته گذشته به تاکسیرانان ابلاغ شده به طوری که برچسب کرایه ها نیز بر روی شیشه آنان نصب شده است.

سنندجی همچنین از فعال سازی تاکسی مترهای تاکسی ها همزمان با ابلاغ نرخ جدید کرایه ها خبر داد و افزود: تاکسی مترها به روز شده و هیچ هزینه ای بابت فعال سازی مجدد تاکسی مترها از رانندگان اخذ نشده است. از این پس، رانندگان تاکسی موظفند با عملیاتی شدن تاکسی مترها، میزان کرایه را از مسافران دریافت کنند. مدیرعامل تاکسیرانی افزود: اکنون تمام خطوط خطی تاکسیرانی به برچسب کرایه مجهز است و ایستگاه های تاکسی های خطی نیز دارای این برچسب هستند.