آرشیو یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۴۴۷۴
بورس
۲۲

شرکت های بورسی جزئیات مصرف انرژی خود را به بازار اعلام می کنند

سازمان بورس و اوراق بهادار از شرکت های بورسی خواسته است تا جزئیات کامل مصرف انرژی خود را برای انعکاس به بازار به این سازمان ارائه دهند. رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شرکت های بورسی در پیش بینی عملکرد سال مالی 89، باید جزئیات مصرف انرژی خود را به بازار اعلام کنند.

امیر حمزه مالمیر با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به این که آزادسازی قیمت ها و حامل های انرژی اثرات مثبت و منفی را بر عملکرد شرکت ها خواهد داشت، سازمان بورس درصدد دریافت اطلاعات لازم برای انتشار در بازار است.

وی با بیان این که هنوز زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها مشخص نیست، اظهار داشت: سازمان بورس از طریق شبکه

اطلاع رسانی ناشران (کدال) مکاتبه ای را با تمام شرکت های بورسی انجام داده و از آنان خواسته است تا جزئیات کافی مصرف خود را برای انعکاس به بازار اعلام کنند.

مالمیر ادامه داد: شرکت های بورسی باید جزئیات مصرف انرژی خود به تفکیک برق، گاز، مازوت و گازوئیل را درسال های گذشته اعلام و پیش بینی مصرف این محصولات را برای سال 89 منتشر کنند.

رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس خاطر نشان کرد: بطور حتم انتشار این اطلاعات می تواند نقش بسزایی در تصمیم گیری سرمایه گذاران و تحلیلگران بازار پس از اعلام نرخ های جدید حامل های انرژی ایفا کند.