آرشیو یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۴۴۷۴
ورزشی
۲۴

در صحنه های بین المللی تنیس

صعود «مرد دوم» درکازابلانکا

استانیسلاس واورینکا مرد دوم تنیس سوئیس و «سید» یک (شانس دار اول قهرمانی) تورنمنت بین المللی تنیس کازابلانکای مراکش، دیروز به مرحله نیمه پایانی این پیکارها راه یافت.

مردی که در سوئیس پیوسته زیر سایه عظیم روژه فده رر تنیسور شماره یک جهان قرار داشته، در مرحله یک چهارم پایانی روبه روی ردا العمرانی از کشور میزبان قرار گرفت و وی را در دو ست متوالی و با نتایج 3-6 و 1-6 شکست داد. حریف بعدی واورینکا، پوتیتو استاراسه از ایتالیا خواهد بودکه در یک چهارم پایانی لوکاژ کوبوت از لهستان را 1-6 و 0-6 در هم کوبید. از تابستان 2008 که استاراسه به نیمه نهایی تورنمنت کیتزبوهل در اتریش رسید، این اولین باری است که این تنیس باز ایتالیایی در یک مسابقه تور «ATP» (اتحادیه تنیس حرفه ای مردان) به جمع 4 نفر پایانی راه می یابد. کوبوت حریف وی در ست دوم، حتی در گیم هایی که سرویس زدن با خود وی بود مجموعا بیش از 4 امتیاز نگرفت. کوبوت در حالی به این بیلان ضعیف قناعت کرد که در مسابقات اخیر اوپن برزیل به فینال رسیده بود.

بازگشت ژوکوویچ به کویینز

دیروز اعلام شد نوواک ژوکوویچ تنیسور دوم جهان از کشور صربستان در تورنمنت مطرح کویینز کلاب در لندن شرکت خواهد کرد. کویینز کلاب (یا استلاارتوا) از مهم ترین مسابقات دستگرمی برای ویمبلدون محسوب و همچون این رقابتها بر روی زمین های چمن برگزار می شود و اغلب مدعیان اصلی فتح سومین و معروف ترین گرنداسلم تنیس جهان به قصد آ ماده سازی خود برای این رقابتها، در کویینز حضور به هم می رسانند. در همین راستا قرار است امسال به جز ژوکوویچ، رافایل نادال تنیسور شماره دو پیشین جهان از کشور اسپانیا، خوان مارتین دل پوترو از آرژانتین و اندی رادیک از امریکا نیز در این رقابتها حاضر شوند. ژوکوویچ 23ساله و راست دست که در سال 2008 به فینال تورنمنت کویینز رسید، دیروز گفت: «هدف من این است که در رقابت های امسال از سال 2008 هم فراتر روم و قهرمان شوم و سپس در ویمبلدون نیز بدرخشم.»

گفتنی است پیکارهای امسال تنیس کویینز از 17 تا 24 خرداد در باشگاه کویینز برگزار می شود. ژوکوویچ که احتمالا «سید» یک به شمار خواهد آمد، فقط یک گرنداسلم را در عمرش فتح کرده که همانا اوپن استرالیا در سال 2008 است.