آرشیو یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۴۴۷۴
ورزشی
۲۵

امینی: رنکینگ همه جودوکاران «صفر» می شود

جودو کشورمان سالی پرمشغله را پیش رو دارد و حضور در رقابت های قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا و پس از آن بازی های آسیایی گوانگجو، جهانی کاتا در مجارستان، جهانی ژاپن، جام جهانی ترکیه و جوانان جهان در مراکش رقابت هایی است که جودوکاران کشورمان باید در آنها حضور پیدا کنند.

علیرضا امینی رئیس فدراسیون جودو با تشریح برنامه های این فدراسیون برای حضوری موفق در این رویدادها تاکید کرد: تنها مدال طلای ایران در بازی های آسیایی توسط آخوندزاده در بوسان به دست آمد و باید در گوانگجو بر تعداد آن بیفزاییم.

وی درباره رقابت های جوانان و نوجوانان آسیا که اردیبهشت ماه در تایلند برگزار می شود، گفت: ایران با ترکیب کاملی در بخش مردان و 8 جودوکار در بخش بانوان در این رقابت ها شرکت خواهد کرد و بانوان ما باید در این مسابقات حداقل دو مدال بگیرند و امیدوارم بتوانیم مقام نایب قهرمانی دوره گذشته را تکرار کنیم. امینی درباره اعزام جودوکاران تیم ملی به تورنمنت تونس گفت: با توجه به اینکه 2 سال برای تعیین سهمیه المپیک تعیین شده است و افراد بر اساس رنکنیگ کسب کرده راهی المپیک لندن می شوند، به همین خاطر از آغاز مسابقات تونس رنکینگ همه جودوکاران صفر خواهد شد.