آرشیو یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۴۴۷۴
فرهنگ و هنر
۲۷

برگزاری نخستین جشنواره ملی سینمای دفاع مقدس با حمایت مرکز گسترش

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از برگزاری نخستین جشنواره ملی سینمای دفاع مقدس در دی ماه خبر داد.

شفیع آقامحمدیان در گفت وگو با فارس گفت: یکی از مهم ترین برنامه های مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی پرکردن خلاهای موجود در سینمای کشورمان است که در همین زمینه خلاهای جدی در حوزه سینمای دفاع مقدس احساس می شود که قصد داریم با برگزاری جشنواره سینمای دفاع مقدس به مناسبت سی امین سال جنگ تحمیلی جشنواره ملی را برگزار کنیم.

وی افزود: در حال حاضر در تلاش هستیم تا این جشنواره را به صورت مستقل و در ابعادی بزرگ و ملی برگزار کنیم و اگر نتوانیم این جشنواره را به شکل مستقل و در سطح وسیع برگزار کنیم، امکان دارد در قالب بخشی مجزا در جشنواره سینماحقیقت برگزار شود که احتمال این امر تا این لحظه بسیار ضعیف بوده است.

آقامحمدیان خاطرنشان کرد: شاید برخی از دوستان از تمرکز مرکز بر روی برگزاری جشنواره ها انتقاد کنند اما سیاستی که مرکز گسترش و بالطبع معاونت سینمایی در برگزاری جشنواره ها دنبال می کند، این است که جشنواره های ملی را به مراکز استان ها انتقال دهیم تا تمامی کشور درگیر رویدادهای سینمایی شوند و به همین دلیل نخستین جشنواره ملی سینمای دفاع مقدس را در یکی از شهرهای جنوبی کشور برگزار خواهیم کرد.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: در این جشنواره تولیدات در چهار بخش انیمیشن، مستند کوتاه و بلند و فیلم های کوتاه و بلند داستانی به نمایش درخواهد آمد و در آینده ای نزدیک فراخوان آن از طریق روابط عمومی مرکز اعلام خواهد شد. وی افزود: برای برگزاری این جشنواره به دنبال یک مناسبت خوب در زمینه دفاع مقدس هستیم اما به طور مشخص این جشنواره بعد از جشنواره سینماحقیقت برگزار خواهد شد.