آرشیو شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۴۸۵
بین الملل
۶

اخبار کوتاه

تنش و آشوب در نیکاراگوئه

حدود یکصد نفر ازطرفداران نقابدار دانیل اورتگا رئیس جمهوری نیکاراگوئه با سنگ وبمب های های آتش زای دست ساز به ساختمان پارلمان ملی این کشور حمله کرده و ده ها تن ازنمایندگان آن را دراین محل محبوس کردند. نقابداران مذکور همچنین با هواداران ادواردو مونته آلگره کاندیدای راستگرای سابق انتخابات ریاست جمهوری و رهبر مخالفان اورتگا نیز درگیر شده و سبب ایجاد آشوب هایی در اطراف ساختمان پارلمان این کشور شدند.

نمادهای میدان «بن گوریون» پاریس از جا کنده شد

نمادهای مشخص کننده یک مرکز تفریحی که به اسم «بن گوریون» نامگذاری و در میدانی در پاریس نصب شده بود، از سوی افراد ناشناس از جا کنده شد.

این پلاک ها در مراسمی که چهارشنبه هفته گذشته از سوی شهردار پاریس به مناسبت سفر «شیمون پرز» به فرانسه و نام گذاری میدانگاهی به نام «بن گوریون» برگزارشد، نصب شده بود.

هنوز روشن نیست این کار توسط چه فرد یا افرادی انجام شده ولی شهرداری پاریس شکایتی علیه این اقدام تنظیم کرده است.

مرگ 25 عضو طالبان در اوراکزایی پاکستان

فضل الرحمان مقام نظامی ارتش پاکستان در ایالت خیبر اعلام کرد طی درگیری های نیروهای امنیتی این کشور با شبه نظامیان طالبان درمنطقه قبایلی اوراکزایی، 25 تن از اعضای این گروه کشته شدند.

مقام های امنیتی پاکستان اعلام کرده اند شمار زیادی از شبه نظامیان طالبان که پس از عملیات ارتش در منطقه قبایلی وزیرستان جنوبی از این منطقه گریخته اند، وارد منطقه اوراکزایی شده اند.

ادامه رسوایی اخلاقی کشیش های کاتولیک

شهروندی امریکایی که خود را قربانی رفتار غیرانسانی کشیش ها می داند از واتیکان و پاپ به دستگاه قضایی شکایت کرد.

وی خواستار آن شد که نتایج تحقیقات داخلی کلیسای کاتولیک درباره سوءاستفاده جنسی کشیش ها منتشر شود. «جف اندرسون»، وکیل مدافع امریکایی که در دفاع از قربانیان رفتارها و خشونت های جنسی تجربه بسیاری دارد، در همایشی مطبوعاتی در شیکاگو اعلام کرد درباره واتیکان و مسئولان بلندپایه آن ماجراهای طولانی و تلخی وجود دارد. براساس این شکایت دستگاه قضایی امریکا باید واتیکان، پاپ و دیگر مسئولان بلندپایه کلیسای کاتولیک را تحت پیگرد قرار دهد زیرا جنایاتی که آنها مرتکب شده اند آنقدر بزرگ است که بتوان در توسل به قانون آن را یک جرم استثنایی قلمداد کرد.

کلیسای کاتولیک در برابر دستگاه قضایی امریکا از مصونیت برخوردار است.