آرشیو شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۴۸۵
اجتماعی
۴

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

آموزش یک مهارت فنی به دانش آموزان رشته های نظری

گروه اجتماعی همه دانش آموزان رشته های نظری با یک نوع مهارت فنی آشنا می شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام این خبر اظهار داشت: آشنایی دانش آموزان رشته های نظری با یک نوع مهارت فنی در طول تحصیل در راستای کار آموزش و پرورش قرار دارد.

این در حالی است که اکثر فارغ التحصیلان رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش پس از اتمام تحصیل وارد بازار کار می شوند و زمینه اشتغال برای آنها فراهم است.

دکتر حمیدرضا حاجی بابایی افزود: درصددیم زمینه ای فراهم شود تا هنرجویان پس از فارغ التحصیلی وارد دانشگاه شوند و اگر افرادی موفق به قبولی در مقاطع بالاتر نشدند، از طریق وزارت کار، جذب بازار کار شوند.

برگزاری 176 ساعت آموزش کوتاه مدت برای نیروهای استخدامی آموزش و پرورش

176 ساعت انواع آموزش های کوتاه مدت در تابستان امسال به 40 هزار معلمی که وارد مجموعه آموزش و پرورش می شوند، ارائه خواهد شد.

رئیس مرکز آمار نیروی انسانی و فناوری وزارت آموزش وپرورش هم با بیان این مطلب افزود: از ساز و کارهایی که این مرکز برای استخدام 40 هزار معلم دنبال می کند؛ برنامه ریزی برای برگزاری کلاس های کوتاه مدت برای افراد قبول شده در آزمون است.

اسدالله اسدی گرمارودی با بیان این که این دوره ها بطور شبانه روزی برگزار می شوند، گفت: این دوره های کوتاه مدت از نیمه دوم مرداد آغاز می شود و تا پایان شهریور ادامه دارد.

کلاس های درس چندپایه در مناطق روستایی، به صورت مجتمع های آموزشی درمی آید

برای کیفیت بخشی به آموزش در مناطق روستایی، کلاس های درس چندپایه به صورت مجتمع های آموزشی درمی آید و معلمان راهنما به عنوان مدیران راهنمای مجتمع معرفی شوند.

فاطمه قربان، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان این مطلب گفت: برای رفع مشکلات معلمان راهنما در مناطق روستایی و کیفیت بخشی به امر آموزش، اقدامات اساسی انجام می شود.