آرشیو شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۴۸۵
حوادث
۲۶

دنیای حادثه

جادوگر در برزخ اعدام

جادوگر لبنانی که در عربستان سعودی به اعدام محکوم شده، به احتمال زیاد با تخفیف مجازات روبه رو خواهد شد.وکیل پرونده «علی حسین سباط» - متهم - با اعلام این خبر از رایزنی وزیر دادگستری لبنان با مقام های قضایی عربستان برای لغو حکم اعدام هموطنش خبر داده است.«علی حسین سباط» - 50 ساله - مجری یک برنامه محبوب تلویزیونی در لبنان بود که در این برنامه، پیشگویی می کرد. وی سال 2008 که به عربستان رفت، به جرم جادوگری دستگیر شد.

توقف در ایستگاه مرگ

تصادف مهیب قطارها در آفریقای جنوبی، دست کم 59 کشته و مجروح بر جا گذاشت.به گزارش منابع خبری، در این حادثه که بامداد پنجشنبه به وقت محلی در شهر «پرتوریا» رخ داد، یک دستگاه قطار تندروی اشرافی در ایستگاه مرکزی «پرتوریا» با قطار بدون سرنشین که متوقف بود، تصادف کرد.به دنبال خروج قطار تندرو از ریل، یک زن باردار و دو فرزندش در دم جان باخته و ده ها تن نیز زخمی شدند که حال هفت تن از مصدومان وخیم است.

حادثه مرگبار زمانی رخ داد که قطار برقی بدون مسافر به خاطر نقص فنی در ایستگاه مرکزی «پرتوریا» متوقف شده بود. همان موقع نیز قطار اشرافی که از «کیپ تاون» حرکت کرده بود، دچار حادثه شد.

شوخی مرگبار بی مزه

زن استرالیایی که چند جوان را به علت پرتاب تنقلات به طرف خودرویش زیر گرفته بود به مجازات سنگین محکوم شد.در این ماجرا که چندی قبل رخ داد چند پسر جوان به سوی خودروی «سارا وارد» 38 ساله مواد خوراکی پرتاب کردند. او که از این حرکت بشدت خشمگین شده بود با خودرویش آنها را زیر گرفت که در نتیجه یکی از پسران جوان کشته شد.متهم در دادگاه با رد اتهام ادعا کرده هنگام حادثه از جوانان ترسیده بود و قصد فرار از آن محل را داشت که این اتفاق افتاد. گفتنی است «وارد» که به 25 سال زندان محکوم شده، از سال 2027 به بعد واجد شرایط عفو مشروط خواهد بود.