آرشیو شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۴۸۵
فرهنگ و هنر
۲۷

گروه های نمایشی دانشجویی مشغول تمرین هستند

روزهای پرکاری تئاتر دانشگاهی ایران

تئاتر دانشگاهی به روزهای پرکاری خود نزدیک می شود و این پرکاری تا روزهای آتی رو به اوج می رود.

این روزها گروه های تئاتر دانشجویی درگیر آخرین تمرین های خود برای حضور در مطرح ترین رویدادهای نمایشی دانشگاهی هستند. این رویداد از 10 تا 18 اردیبهشت ماه میزبان آثاری از هنرمندان دانشگاهی ایران و جهان خواهد بود.

همچنین داوران بخش مسابقه دانشجویان رشته های غیرتئاتری سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، حسین مسافر آستانه، مهدی سقاییان و مهدی مکاری آثار به روی صحنه رفته در بخش دانشجویان رشته های غیرتئاتری سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران را مورد ارزیابی قرار می دهند.

برنامه کامل کارگاه های آموزشی سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران نیز اعلام شد.

«تو خود یک نمایشی»، مدرس: اینه تی ریتستاپ، تاریخ برگزاری 11 اردیبهشت، تئاتر شهر، «تئاتر قانون گذار»، مدرس: ابروگوک داغ از کشور ترکیه، (11 تا 16 اردیبهشت) اداره تئاتر «اجرا در فضاهای شهری» مدرس: ویلیام اتینکسون از کشور انگلستان (12 اردیبهشت) تالار مولوی «تئاتر برای تحول، تقویت و ساختن اجتماعات» مدرس میشائیل رنتشر از کشور اتریش (13 تا 16 اردیبهشت) تئاتر شهر «خروج از ریتم تعادل»، مدرس: ویلیام اتینکسون از کشور انگلستان، (13 اردیبهشت)، تئاتر شهر و... از جمله کارگاه های این جشنواره هستند.

این روزها درباره اهمیت موضوع تئاتر دانشگاهی بسیاری از بازیگران و کارگردانان نسل های گذشته به بحث و تفسیر پرداخته اند.

به گفته جمشید مشایخی، باید عرصه را برای فعالیت و تجربه اندوزی جوانان باز گذاشت و آنها را تشویق کرد تا در نتیجه دست به کارهای خلاقانه تری بزنند.

این بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون با بیان این مطلب گفت: فرزندان جوان ما با نیت پاک و برای پیشرفت کشورمان به دانشگاه می روند و امید دارند که پس از فارغ التحصیلی در صحنه حرفه ای تئاتر حضور پیدا کنند و آثار نمایشی مورد علاقه شان را اجرا کنند.

وی افزود: وقتی یک اثر نمایشی را اثری هنری معرفی می کنیم بدین معنی است که برای پیشرفت جامعه موثر است، بنابراین جوانان هنرمند ما آثار خود را هنری معرفی می کنند و چنانچه نسبت به ایشان بی توجهی صورت گیرد سرخورده می شوند و کارشان را تغییر می دهند.