آرشیو پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۴۹۶
سیاسی
۲

گزیده اخبار

پیوند دولت و بسیج سازندگی ناگسستنی است

مراسم دهمین سالگرد تشکیل بسیج سازندگی با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری و سردار سرتیپ نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد. به گزارش خبرنگار سیاسی «ایران»، معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه امروز پیوند دولت و بسیج سازندگی ناگسستنی است، تصریح کرد: در سال همت مضاعف و کار مضاعف باید تفکر بسیج سازندگی بیش از گذشته در جامعه شکل گیرد. رحیمی با اشاره به اینکه به نیابت از رئیس جمهوری در این مراسم حضور یافته است، افزود: امروز احمدی نژاد اول مرد بسیجی دولت است که همواره در راه منویات رهبر معظم انقلاب گام برداشته است.

رایزنی وزیر کشور با مقام های جمهوری آذربایجان

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران که به باکو سفر کرده بود با وزرای امنیت و دفاع جمهوری آذربایجان دیدار و گفت و گو کرد. مصطفی محمد نجار در دیدار الدار محمود اف وزیر امنیت آذربایجان گفت: هر دو کشور باید مراقبت کنند که کشورهای بیگانه این وحدت و همدلی دو ملت و دو دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را با مباحث تفرقه افکنانه از بین نبرند. محمد نجار همچنین در دیدار با صفر ابی اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان گفت: امنیت آذربایجان امنیت ایران و امنیت ایران امنیت آذربایجان است و ما در انتقال تجربیات و آموزش نیروهای آذربایجان هیچ محدودیتی نداریم.

خلع سلاح باید فراگیر باشد

معاون سیاست خارجی و امنیت بین الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به موضوع خلع سلاح اظهار داشت: حتی اگر یک سلاح هسته ای در جهان باقی بماند، در خلع سلاح ناموفق بوده ایم. علی باقری در گفت و گو با روزنامه هندو تاکید کرد: خلع سلاح واقعی زمانی شروع خواهد شد که تسلیحات هسته ای در سطح عمومی در سراسر جهان رد شوند.