آرشیو شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۳۹
اخبار کشور
۳

فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد: تمرین بهره گیری از ظرفیت هوانیروز در جنگ های دریایی

امیر دریادار حبیب الله سیاری تصریح کرد، در فاز نخست مرحله دوم رزمایش ولایت 89 به دنبال آن هستیم از ظرفیت و توان هوانیروز در دریا بیشتر بهره بگیریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش شب پنجشنبه در پایان فاز نخست مرحله دوم رزمایش بر روی عرشه یکی از ناوگروه ها در جمع خبرنگاران با ابراز رضایت از عملیات های صورت گرفته اظهار داشت: رزمایش تاکنون طبق برنامه زمان بندی شده پیش رفته است. وی افزود: یگان ها از روز چهارشنبه گسترش خود را تحت دو عنوان نیروی نارنجی و آبی در آب های منطقه عملیاتی آغاز کرده اند و تعدادی از ناوها در حال طی مسیر به طرف مدار 22 درجه به عنوان نیروی نارنجی هستند و پس از آن به سمت منطقه حمله و نیروهای آبی به دفاع و مقابله با آنها در منطقه خواهند پرداخت.

به گزارش مهر، فرمانده نیروی دریایی ارتش، جنگ در دریا را حائز اهمیت بیان و تاکید کرد: با توجه به فناوری های روز و وسایل الکترونیکی در اختیار جنگ در دریا از اهمیت خاصی برخوردار شده است چرا که مشخص خواهد شد که کدام یگان شناوری زیر سطحی بتواند در کجا قرار بگیرد که دشمن خود را کجا کشف، رهگیری و نسبت به انهدام آن اقدام کند. سیاری خاطرنشان کرد: برای کارشناسان نظامی ارتش حائز اهمیت است که میزان ابتکار و خلاقیت فرمانده یک یگان شناور سطحی و زیرسطحی چگونه است تا در زمان مقتضی در جایی قرار بگیرند که کشف و منهدم نشوند و بر دیگری بتوانند غلبه کنند.

وی یادآور شد: تا عمق دریا لایه های مختلفی وجود دارد و تخصص و هنر زیردریایی مخفی ماندن در آب از چشم دشمن است و اگر فرمانده زیردریایی که دانش و تبحر کافی داشته باشد می تواند در لایه ای قرار گیرد که کمتر مورد شناسایی قرار گرفته و در مقابل دشمن خود برتری داشته باشد که هنر و خلاقیتی است که باید کارکنان زیردریایی در کلاس های مختلف به آن دست پیدا کنند. دریادار سیاری قرار گرفتن یگان های شناور سطحی و زیرسطحی در شرایط مخفی ماندن از دید دشمن و کسب علم و تجربه را از اهداف مهم عملیات جنگ الکترونیکی و ضد الکترونیک برشمرد.