آرشیو چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۳
اخبار ورزشی
۱۳

رویانیان: قطار سریع السیر تهران- اصفهان از ایستگاه مونوریل قم عبور می کند

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور گفت: بنا به پیشنهاد شهردار قم قطار پرسرعت تهران- اصفهان از ایستگاه مونوریل قم نیز عبور خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، سرتیپ محمد رویانیان، در بازدید از روند اجرای پروژه مونوریل شهر قم افزود: این طرح هفته آینده بررسی و تصویب خواهد شد.

وی گفت: شهر قم، مسیر توسعه و آبادانی را آغاز کرده است و ان شاءالله در آینده نزدیک با اجرای سریع پروژه قطار شهری، مونوریل و افزایش خطوط ریلی شاهد رفع مشکلات ترافیکی این شهر خواهیم بود.

وی گفت: از دو هفته پیش عملیات اجرایی احداث مونوریل قم به طور رسمی آغاز شد و امیدواریم تا 16 ماه آینده فاز نخست آن که 6 کیلومتر طول دارد به بهره برداری برسد.

رویانیان با بیان اینکه در سال جاری یکصد میلیارد تومان اعتبار به طرح قطار شهری قم اختصاص یافته است، اظهار امیدواری کرد: کل این پروژه در مدت 30 ماه به اتمام و بهره برداری برسد.

وی اظهار داشت: طرح احداث مونوریل قم از نظر بودجه مشکلی ندارد.

شهردار قم نیز در این بازدید گفت: با آغاز عملیات اجرائی این پروژه حجم قابل توجه کار در قم در حال اجراست.

محسن عابدینی پور افزود: با اتصال مونوریل قم به قطار پرسرعت تهران- اصفهان، زائرین می توانند دسترسی آسانتری به حرم مطهر، مسجد جمکران و دیگر خطوط ریلی کشور داشته باشند.

وی یادآور شد: فاز نخست این پروژه از پارک سوار شمالی تا مصلی قم اجرا می شود.

شهردار قم با اشاره به اینکه دولت نهم و دهم مساعدت خوبی برای اجرای سریع طرح های شهری قم کرده است، خاطرنشان کرد: کل این مسیر 27 کیلومتر است که در مدت پنج سال به بهره برداری می رسد.