آرشیو پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۴
اخبار ورزشی
۱۳

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی: قالیباف ها بیمه می شوند

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام قالیباف ها و دست اندرکاران تولید قالی در کشور زیر پوشش نوع جدیدی از بیمه قرار می گیرند.

به گزارش فارس، محمدحسین فرهنگی سه شنبه در تبریز با اشاره به تصویب قانون بیمه قالیبافان اظهار داشت: بیمه قالیبافان که در آن به تابلوبافان فرش نیز اشاره شده است با بیمه های سال های گذشته متفاوت است.

وی اضافه کرد: در این نوع بیمه، فرد بیمه شده درصد بسیار کمی از حق بیمه خود را پرداخت می کند و کسانی که پیش از این از دیگر بیمه های قالیبافی بهره می بردند نیز می توانند از بیمه های جدید استفاده کنند.

فرهنگی تاکید کرد: تمام صنایع مربوط به قالی از رنگرزی و چله کشی گرفته تا قالیبافی و پرداخت زنی حتی تولیدکنندگان قیچی قالیبافی نیز زیرپوشش چتر حمایتی بیمه جدید قالیبافی قرار می گیرند.

نماینده مردم تبریز در ادامه به تصویب قانون مشاغل خانگی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: براساس این قانون افراد می توانند در خانه اقدام به فعالیت کنند به شرطی که این فعالیت اقتصادی موجب مزاحمت برای همسایه ها نشود.

فرهنگی اضافه کرد: صنایع دستی و فعالیت های رایانه ای و سایر فعالیت های اقتصادی که قابلیت اجرا در خانه را داشته باشند، می توانند با اخذ پروانه کار آغاز به فعالیت کنند و از تسهیلات احتمالی بهره ببرند.