آرشیو سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۷
شهرستان ها
۱۱

خسارت 194میلیارد ریالی بارندگی به باغات مینودشت

گنبدکاووس- خبرنگار کیهان:

بر اثر بارش باران و برف، کاهش دما و نیز تداوم بارندگی ها به ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه ای، 194میلیارد و 411میلیون ریال به باغات گنبدکاووس خسارت وارد شد.

مدیر جهادکشاورزی مینودشت ضمن اعلام خبر فوق افزود: سال زراعی جاری همانند سال گذشته از نظر بارندگی و افزایش آبهای سطحی و برنامه ریزی جهت کشت های بهاره و تابستانه بسیار امیدوارکننده بود، اما تداوم بارش ها، باغداران و تعدادی از کشاورزان را از خسارت بی نصیب نکرد.

حسن کاووسی گفت: با توجه به بارندگی های دو ساله اخیر که افزایش رطوبت را در پی داشت، بیماری شانکر باکتریایی شیوع یافته و به برخی درختان میوه خسارت اساسی زد، درختانی نظیر شلیل و هلو از این بیماری خسارت فراوانی را متحمل شدند، به طوری که برخی باغداران برای کنترل این بیماری اقدام به قطع درختان نموده اند.

دبیر شورای کشاورزی مینودشت عدم رعایت موارد فنی و شرایط جوی را موجب آلودگی این باغها دانست و گفت: احداث باغات هلو، شلیل و آلو از چند سال گذشته در این منطقه رایج شده است.

کاووسی گفت: خسارت های وارده در سطح 2350هکتار بوده و در این راستا محصولات باغی هلو، شلیل، آلو، گردو، سیب، گلابی، گیلاس، زیتون و ذرت از 10 تا 100درصد خسارت دیده اند.