آرشیو چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۸
شهرستان ها
۱۱

استاندار هرمزگان: بانک ها به صاحبان تسهیلات انحراف یافته کشاورزی فشار بیاورند

بندرعباس-خبرنگار کیهان:

استاندار هرمزگان گفت: بانک ها در راستای وصول مطالبات خود از افرادی که به نام انجام امور کشاورزی تسهیلات دریافت و آن را در بخش هایی به غیر ازکشاورزی هزینه کرده اند، باید فشار بیشتری وارد آورند.

حسین هاشمی افزود: نگاه دولت به بخش کشاورزی و رفع مشکلات کشاورزان چه در کشور و چه در استانی همانند هرمزگان نگاهی عمیق و در راستای تقلیل حداکثری مشکلات است.

استاندار هرمزگان با اشاره به مصوبه مربوط به بخشودگی جرائم تسهیلات کشاورزی و تقبل پرداخت بخش عمده ای از بدهی های کشاورزان به بانک ها توسط دولت، اظهار داشت: در این راستاست که در قدم نخست باید به رفع مشکلات مالی کشاورزان استان توجه شود.

وی همچنین با اشاره به آفت جاروک جادوگر که سبب از بین رفتن بسیاری از باغات و درختان لیموترش استان در سال های اخیر شده است، اظهار داشت: مشاهده می شود که پس از بروز این چنین مشکلاتی در منطقه هرمزگان، استان های همجوار از واردات محصول تولید هرمزگان به بازارهای مصرف خود جلوگیری می کنند. استاندار هرمزگان ادامه داد: هرچند که این نگرانی در جای خود به جا و قابل تامل است ولی باید در استان ترتیبی اتخاذ شود که زمینه صادرات مجدد فراهم شود.