آرشیو چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۸
حوادث
۱۵

انتقاد اعضای شورای شهر تهران از قیمت تمام شده پروژه های شهرداری

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی روز سه شنبه این شورا، با انتقاد شدید از قیمت تمام شده پروژه های شهرداری تهران خواستار رسیدگی و نظارت بیشتر ذی حسابان شهرداری بر اجرای پروژه ها شدند.

به گزارش ایرنا، «خسرو دانشجو»، «حمزه شکیب» و «پروین احمدی نژاد» از جمله اعضای شورای شهر بودند که از تفاوت بسیار قیمت اولیه پروژه های شهرداری با قیمت تمام شده آن انتقاد کردند.

«خسرو دانشجو»، سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به خرد شدن قرارداد معاملات در شهرداری تهران گفت: متاسفانه برای آنکه حجم قراردادها از سقف تعیین شده شورای شهر تجاوز نکند، مسئولان شهرداری آن را به چند قرارداد تبدیل می کنند تا از این طریق بتوانند معاملات را انجام دهند.

وی با انتقاد از عملکرد ذی حسابان در شهرداری تهران تصریح کرد: تا زمانی که ذی حسابان کارمند شهرداری باشند، نمی توان انتظار زیادی از عملکرد آنها داشت.

دانشجو با اشاره به عملکرد شرکت همشهری در شهرداری تاکید کرد: بارها اعلام شده، شهرداری اجازه انتشار نشریه را ندارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اعتراض های مکرر اعضای شورای شهر به وضعیت قراردادها در شهرداری گفت: متاسفانه وضعیت ذی حسابان در شهرداری مطلوب نیست و با وجود اعتراض های فراوان، همچنان مشکلات بسیاری وجود دارد.

دانشجو با اشاره به تفاوت فاحش قیمت اولیه پروژه های شهرداری و قراردادها با قیمت تمام شده، خاطرنشان کرد: اگر وضعیت فعالیت ذی حسابان ضابطه مند شود، بسیاری از مشکلات موجود برطرف خواهد شد.

شکیب: قیمت پروژه ها چند برابر می شود

«حمزه شکیب»، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران نیز با اشاره به چند برابر شدن قیمت تمام شده پروژه ها با هزینه اولیه آن گفت: مسئولان شهرداری باید گزارش دهند که برای پروژه تونل توحید چه اتفاقی افتاده که در ابتدا قرارداد 128 میلیارد تومانی بسته می شود، اما در پایان، هزینه تمام شده به 650 میلیارد تومان می رسد؟

وی تاکید کرد: با تمام ادعاهایی که مسئولان شهرداری دارند، هیچ شفاف سازی در بحث قراردادها صورت نگرفته است.