آرشیو چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۸
حوادث
۱۵

عضو شورای شهر تهران: نصب مخفیانه دکل موبایل پیگرد قانونی دارد

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه با اپراتورهای تلفن همراه که مخفیانه به نصب دکل موبایل در اماکن خصوصی اقدام می کنند، برخورد قانونی می شود، گفت: شورای شهر تهران به این نتیجه رسیده که آنتن های موبایل بر سلامت جسمی و روانی شهروندان اثرات سوء می گذارد.

مرتضی طلایی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه برخی اپراتورها مخفیانه از اماکن خصوصی و پشت بام های منازل برای نصب آنتن ها (BTS) استفاده کرده و با شهروندان قرارداد می بندند، گفت: این اقدام غیرقانونی است و باعث ایجاد عوارض منفی بر سلامت افراد و محیط پیرامون آنها می شود.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید بدانند میزان عوارض منفی که از نصب دکل های موبایل نصیب آنها می شود در برابر درآمدی که کسب می کنند بسیار بالاتر است، گفت: این موضوع نیاز به هشدار و همکاری همگانی دارد که در این زمینه از مسیر قانونی اقداماتی را انجام خواهیم داد تا اپراتورها مخفیانه در منازل شهروندان آنتن نصب نکنند.

طلایی با بیان اینکه شورای شهر تهران مذاکراتی با مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه برای ساماندهی نصب آنتن ها از طریق شهرداری انجام داده است افزود: بخشی از این طرح انجام شده و همچنان پیگیریهای لازم برای تحقق کامل آن ادامه دارد.

عضو شورای شهر تهران به جمع بندی نظرات تخصصی و کارشناسی در رابطه با پیامدهای نصب آنتنهای تلفن همراه توسط شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: با وجودی که ناچار به استفاده از این آنتنها هستیم اما مکان نصب این آنتنها باید به گونه ای باشد که اثرات سوء آنها به حداقل برسد.