آرشیو چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۸
حوادث
۱۵

بهره برداری از بزرگترین باغ موزه دفاع مقدس

نخستین باغ موزه دفاع مقدس همزمان با سالروز آزادی خرمشهر (سوم خرداد) در تهران به بهره برداری می رسد.

سخنگوی شهرداری تهران در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: این باغ موزه در اراضی عباس آباد (میان دو ایستگاه مترو حقانی و همت)، به مساحت 200 هزار متر مربع در حال ساخت است.

ایازی افزود: در مرحله نخست این طرح، بزرگترین پرده نمایش آبی به ابعاد 17 متر در 40 متر و باغ راه آن به بهره برداری خواهد رسید که از سوم خرداد، هر شب فیلم های دفاع مقدس، به نمایش درخواهد آمد.

سخنگوی شهرداری تهران گفت: در این موزه، هفت تالار ساخته شده است که تالار نخست آن به وقایع انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اشاره می کند، تالار دوم که با عنوان تالار حیرت و حقانیت نامگذاری شده است به دو موضوع قیامهای مردمی و حمله عراق به شهرهای مختلف می پردازد.

وی افزود: تالار سوم با عنوان دفاع و تالار چهارم با عنوان مقابله و آرامش نامگذاری شده است و به معرفی و مرور عملیات های دفاع مقدس خواهد پرداخت.

سخنگوی شهرداری تهران گفت: در تالار پنجم با نام شهادت به موضوع شهید و شهادت پرداخته خواهد شد.

ایازی افزود: ششمین تالار با عنوان پیروزی، به معرفی عملیات های دفاع مقدس می پردازد و تالار هفتم با نام سرانجام به زمان رحلت حضرت امام خمینی(ره) و نیز مجموعه موفقیت هایی که بعد از دفاع مقدس در کشور به دست آمده است، خواهد پرداخت.

سخنگوی شهرداری تهران گفت: کار ساختمان تالارها به اتمام رسیده است و هم اکنون در مرحله نازک کاری و نصب آثار و مستندات هستیم.