آرشیو پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۲۸۵۰
فرهنگ و هنر
۵

ارتش باستانی تراکوتا 120 سرباز جدید گرفت

باستان شناسان چینی در آخرین فصل کاوش های خود در گورستان ارتش تراکوتا در اطراف مقبره اولین امپراتور چین متحد، موفق به کشف بیش از 120 مجسمه سفالی دیگر از سربازان شدند.

به گزارش میراث آریا (chtn)، این اکتشاف که در ادامه کاوش های تیم باستان شناسی در گورستان شماره یک در 35 کیلومتری شرق استان ژیان شکل گرفت، اگرچه اولین و بزرگ ترین منطقه حفاری شده نسبت به 2 منطقه دیگر محسوب می شود، اما به دلیل تخریب بسیاری از قسمت های آن، باستان شناسان را نسبت به ادامه فعالیت های خود ناامید کرده است.

به گفته باستان شناسان، مجسمه های کشف شده حدود 8 / 1 تا دو متر ارتفاع داشتند که پرسش هایی را در میان کارشناسان مبنی بر واقعی بودن جثه ها یا اغراق سازندگان هنگام خلق آنها به وجود آورده است.

علاوه بر مجسمه سربازان، مجسمه های دیگری همچون 12 اسب سفالی، 2 ارابه، طبل های سفالی نیز به دست آمد. درون هریک از ارابه ها باستان شناسان چمدان هایی از جنس پارچه ای شبیه به ابریشم کشف کردند که نشان از پیشرفت بالای چین در صنعت نساجی بوده است.

این مجسمه ها که با رنگ های مختلفی همچون صورتی، قرمز، سفید، خاکستری و یاسی رنگ آمیزی شده بودند، پس از پاکسازی کامل در پوشش هایی پلاستیکی برای محافظت بیشتر نگهداری می شوند.

براساس اسناد و مدارک تاریخی، ارتش تراکوتا که سربازان نخستین امپراتور چین در دنیای پس از مرگ را تشکیل می دادند شامل 6000 مرد جنگی به همراه اسب ها و ارابه های آنان بودند که تاکنون بیش از 1000 سرباز این ارتش در حفاری های گذشته کشف شده اند.