آرشیو پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۶۱
اخبار ورزشی
۱۳

مدال طلای ایران با رکوردشکنی مرادی بدست آمد

مرحله نخست رقابت های دوومیدانی جایزه بزرگ آسیا- هند

مرحله اول از رقابت های دوومیدانی جایزه بزرگ آسیا در پونه هند با کسب تنها یک مدال طلابرای سجاد مرادی در دوی 800 متر و جابجا شدن رکورد این مسابقات توسط نماینده کشورمان برگزار شد.

مرحله اول از رقابت های دوومیدانی جایزه بزرگ آسیا سه شنبه شب در یک هوای بارانی با حضور 350 دونده زن و مرد از 21 کشور آسیایی در پونه هند برگزار شد که طی آن سجاد مرادی دونده المپیکی کشورمان با ثبت رکورد یک دقیقه و 47 ثانیه و 70 صدم ثانیه ضمن کسب عنوان نخست و دریافت جایزه 1500 دلاری، موفق به شکستن رکورد ماده 800 متر مسابقات گرندپری آسیا شد.

امیر مرادی برادر سجاد نیز در ماده 800 متر با ثبت زمان یک دقیقه و 48 ثانیه و 60 صدم ثانیه پنجم شد. در این ماده 8 ورزشکار حاضر بودند که با انصراف دونده ویتنام مسابقه 800 متر تنها میان 5 ورزشکار هندی و دو ایرانی برگزار شد.در ماده پرش ارتفاع کیوان قنبرزاده با رکورد دو متر و 10 سانتی متر بعد از پرنده های مالزی، چین و قزاقستان در مکان چهارم ایستاد.

در دوی 400 متر نیز شهاب الدین طهماسبی با زمان 48 ثانیه و 56 صدم ثانیه بعد از دوندگانی از هند و گینه نو عنوان چهارم را به دست آورد.

این رقابت ها از سال 2002 در سطح آسیا برگزار می شود که سجاد مرادی بهترین رکورد ماده 1500 متر را در سال 2007 به نام خود ثبت کرده بود و هم اکنون رکورددار مسابقات گرندپری آسیا در ماده 800 متر نیز محسوب می شود. به غیر از این دونده کشورمان رکورد بهترین پرتابگر دیسک رقابت های جایزه بزرگ آسیا متعلق به عباس صمیمی در سال 2004 مانیل فیلیپین است.

در رقابت های جایزه بزرگ آسیا، تیم ملی کشورمان با 5 دونده در مسابقات شرکت کرد.

شهاب الدین طهماسبی در دوی 400 متر، محمد ارزنده در ماده پرش طول، کیوان قنبرزاده در پرش ارتفاع، سجاد و امیر مرادی در ماده 1500 متر دوومیدانی کاران اعزامی کشورمان به این رقابت ها را تشکیل می دهند. مراحل بعدی این رقابت ها به ترتیب در شهرهای زیر برگزار می شود:

مرحله دوم: بنگلادش 15 خردادماه

مرحله سوم: چانای هند 19 خردادماه